Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Ważne strony

Newsletter

Newsletter
Chcesz otrzymywać informacje na temat Biuletynu? Zapisz się!

Nawigacja

Treść strony

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Towarowa 4-6

Naczelnik Wydziału - pokój nr 125, nr tel. (56) 662 89 10

rejestracja pojazdów - pokój nr 124 -  I piętro,
nr tel. (56) 662 89 22, fax. (56) 662 89 23

prawo jazdy - stanowisko 9, 10 - I piętro, nr tel. (56) 662 89 15, fax. (56) 662 89 16

transport - pokój nr 126 - I piętro, nr tel. (56) 662 89 11

komunikacja@powiattorunski.pl
rejestracja@powiattorunski.pl

Rejestr przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców

Sprawy, które możesz załatwić w Wydziale Komunikacji i Transportu

1. Wydział Komunikacji i Transportu realizuje zadania związane z rejestracją pojazdów, wydawaniem i wstrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, wydawaniem licencji i zezwoleń na krajowy zarobkowy przewóz osób i rzeczy.

2. Do podstawowych zadań Wydziału wynikających z przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz przepisów wykonawczych należy w szczególności:
1) prowadzenie rejestracji pojazdów, wydawanie dowodów oraz tablic rejestracyjnych,
2) prowadzenie czasowej rejestracji pojazdów, wydawanie pozwoleń czasowych, tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz tablic badawczych,
3) prowadzenie czasowego wycofania pojazdów z ruchu,
4) dokonywanie wpisu w karcie pojazdu o nabyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodach rejestracyjnych i kartach pojazdów,
5) wyrejestrowywanie pojazdów w przypadku przekazania pojazdu do stacji demontażu, kradzieży pojazdu, zniszczenia pojazdu za granicą, trwałej i zupełnej utraty pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę,
6) kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu na drogach w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji; jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska,
7) wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu w przypadkach określonych przepisami szczegółowymi,
8) prowadzenie w systemie elektronicznym danych i informacji o pojazdach zarejestrowanych w powiecie oraz ich właścicielach,
9) przyjmowanie od służb uprawnionych do zatrzymywania dowodów rejestracyjnych oraz jednostek upoważnionych do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
10) zwracanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,
11) wydawanie kart pojazdów dla pojazdów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
12) wydawanie decyzji o unieważnieniu rejestracji pojazdów, zwrocie dowodu rejestracyjnego i tablic w przypadkach określonych przepisami prawa,
13) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami, wymiana uprawnień oraz wydawanie wtórnika,
14) wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
15) wydawanie decyzji o kontrolnym sprawdzeniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
16) wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia,
17) przyjmowanie od Policji zatrzymanego prawa jazdy oraz zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy od organów prokuratury i sądów,
18) przyjmowanie, ewidencjonowanie i wykonywanie wyroków sądowych,
19) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
20) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyny, która spowodowała jego cofnięcie,
21) prowadzenie w systemie elektronicznym rejestru kierowców, wydanych uprawnień i świadectw kwalifikacyjnych oraz zdarzeń wpływających na ograniczenia w korzystaniu z uprawnień,
22) wydawanie zezwoleń do przeprowadzania badań technicznych dla stacji kontroli pojazdów,
23) przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów,
24) wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,
25) wydawanie zezwoleń dla jednostek na prowadzenie szkolenia dla osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
26) prowadzenie ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorom nauki jazdy,
27) sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców.

3. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie transportu, prawa przewozowego, kolei i dróg należy w szczególności:
1) koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym w zależności od przebiegu linii komunikacyjnych,
2) ograniczanie obowiązków przewozu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa bądź w przypadku klęski żywiołowej,
3) wyrażanie zgody i określanie warunków ograniczenia obowiązków przewozu przez przewoźnika,
4) nakładanie na przewoźnika obowiązku zawarcia umowy o wykonanie zadania przewozowego, gdy jest ono niezbędne z uwagi na obronność lub bezpieczeństwo państwa, bądź w przypadku klęski żywiołowej,
5) wydawanie i cofanie licencji na krajowy zarobkowy przewóz osób i rzeczy pojazdami samochodowymi nie będącymi taksówkami oraz licencji spedycyjnej,
6) wydawanie i cofanie zezwoleń na zarobkowy przewóz osób,
7) wydawanie zaświadczeń na transport drogowy rzeczy i osób na potrzeby własne,
8) organizowanie egzaminów dla przedsiębiorców wykonujących transport drogowy taksówką po odbytym szkoleniu,
9) uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie regularnych i regularnych specjalnych przewozów na liniach komunikacyjnych obejmujących powiaty lub województwa sąsiadujące,
10) wydawanie zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych.

  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2015-02-05 08:37
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2017-03-24 14:13

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.101

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 110712
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2017-03-24 14:13

Baner

Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Dane kontatkowe

Starostwo Powiatowe w Toruniu

ul. Towarowa 4-6

87-100 Toruń

tel. +48 56 662 88 88
fax +48 56 662 88 89

e-mail: starostwo@powiattorunski.pl

Godziny przyjęć

poniedziałek: 7.30 - 15.30
wtorek: 7.30 - 16.30
środa: 7.30 - 15.30
czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 14.30

Konta bankowe

Opłaty za czynności geodezyjne
38 9550 0003 2024 0201 1255 0007

Opłaty komunikacyjne, najem, czynsze itp.
76 9550 0003 2024 0201 1255 0002

Opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów
92 9550 0003 2024 0201 1255 0005

Wadium
22 9550 0003 2024 0201 1255 0004

Opłaty skarbowe
37 1160 2202 0000 0000 8344 0799

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 7784394
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2017-03-28 14:22

Stopka strony

Projekt i wykonanie: extranet.pl