Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

-- w całym serwisie

Ważne strony

Newsletter

Chcesz otrzymywać informacje na temat Biuletynu? Zapisz się!

Nawigacja

Treść strony

Na zamku w Golubiu - Dobrzyniu.

Wyjazd do Golubia-Dobrzynia

W ostatnim dniu września 2015 roku spotkała nas następna niespodzianka w ramach Projektu „Tacy sami – otwieramy się na innych”. Zostaliśmy zaproszeni na wyjazd autokarem do zamku krzyżackiego w Golubiu-Dobrzyniu.

Po przekroczeniu Drwęcy zachwycił nas niezapomniany widok rozciągający się ze wzgórza zamkowego na stare miasto.

Widok wraz z górującym nad całą okolicą zamkiem to unikat w skali całej Europy. To skarb naszej ojczyzny - Polski.

Trudno nam było sobie wyobrazić jak we wczesnym średniowieczu (gdy nie było takiej techniki budowlanej) wybudowano tak ogromny zamek.

Mieliśmy przyjemność przy wspaniałej pogodzie zachwycić się walką rycerską. Było to odtworzenie turnieju rycerskiego. Dwa piękne konie - czarny na którym siedział rycerz w zbroi demonstrując przebieg dawnych turniejów, na białym koniu siedziała piękna niewiasta. Takie odtwarzanie „na żywo” pozwala lepiej przybliżyć historię o której opowiadał nam przewodnik przebrany w strój z tamtej epoki.

W piwnicy zamku zaprezentowano nam film, z którego dowiedzieliśmy się o historii zamku.

Po projekcji zwiedziliśmy liczne sale z interesującymi ekspozycjami.

Przyjemnym zakończeniem intensywnie spędzonego dnia był obiad w zamkowej restauracji.

Elżbieta Wieliczko

(Mieszkanka DPS w Wielkiej Nieszawce)

data publikacji: 2015-10-13 09:54
  • zmodyfikował: Magdalena Moch
    ostatnia modyfikacja: 2015-10-13 09:54

Na zamku w Golubiu - Dobrzyniu.

data publikacji: 2015-10-13 09:53
    data publikacji: 2015-10-13 09:53
    data publikacji: 2015-10-13 09:54

Zwiedzanie Motoareny.

Wyjazd na Motoarenę

W godzinach popołudniowych w dniu 11 września br. w ramach Projektu „ Tacy sami – otwieramy się na innych” współfinansowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Powiatu Toruńskiego pojechaliśmy jako grupa integracyjna zwiedzać „Motoarenę” w Toruniu.

Jest to najnowocześniejszy obiekt na którym odbywają się wyścigi żużlowe. Pan Jacek Krzyżaniak - zawodowiec w tej dziedzinie oraz wielokrotny medalista obecnie jednak w wyniku kontuzji w wypadku jest już na emeryturze, jako przewodnik pokazał nam wszystkie trofea, które otrzymali nasi toruńscy zawodnicy żużlowi. Jest tego bardzo dużo, wiele gablot w których znajdują się przepiękne zdobyte ciężkim wysiłkiem pamiątki. Żużlowcy to ludzie dzielni, odważni, a zarazem bardzo ambitni. Toruń ma kilkunastu Sportowców, którzy przez wiele lat dawali nam wiele radości. Wokół całej areny wiszą same reklamy głównie firm, które sponsorują żużlowców.

W imieniu uczestników Projektu(mieszkańców DPS w Wielkiej

Nieszawce) dziękujemy Starostwu i Ministerstwu za możliwość urozmaicenia codziennego życia

uczestniczka Elżbieta Wieliczko

data publikacji: 2015-10-13 09:46

Zwiedzanie Motoareny

data publikacji: 2015-10-13 09:46

Występ zespołu "Łubianioki".

Majówka z Łubianiokami

Czym są diabelskie skrzypce? Jak wygląda tradycyjny strój ludowy Ziemi Chełmińskiej?

Odpowiedzi na te i inne pytania mieszkańcy DPS w Wielkiej Nieszawce uzyskali przy okazji wizyty zespołu Łubianioki. W niedzielę 24 maja, odbyła się w ogrodzie Domu Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce, majówka z zaproszonymi gośćmi, zepołem ludowym Łubianioki z Łubianki oraz seniorami z Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury. Zespół zaprezentował kujawskie pieśni ludowe, w bardzo ciekawych, żywiołowych aranżacjach, czym zaskarbił sobie sympatię widzów.

Seniorzy uczestniczyli w turnieju gier planszowych, zorganizowanym przez wolontariuszy z Jezuickiego Wolontariatu Społecznego, działającego przy akademickim kościele im. Św. Ducha w Toruniu.

Na koniec imprezy wszyscy uczestnicy zostali uraczeni ciastem rabarbarowym wypieku naszej "domowej" kuchni.

data publikacji: 2015-09-11 12:23

Łubianioki

data publikacji: 2015-09-11 12:25

Podziękowanie dla P. Iwony Ziemińskiej - Bącal

Uczestnicy „Warsztatów umiejętności psychospołecznych i kreatywnego myślenia” serdecznie dziękują za umożliwienie i zorganizowanie spotkań z prowadzącą Panią Iwoną Ziemińską-Bącal, które odbywają się regularnie w sobotę. Te dwie godziny poświęcone rozmowom na różne tematy min. psychologiczne, uczą nas pozytywnego myślenia o sytuacji w jakiej się znaleźliśmy i bardziej różowego postrzegania naszej rzeczywistości  pomimo wieku i  związanych z tym chorób. Dzięki tym spotkaniom integrujemy się i poznajemy się lepiej.

Jesteśmy przez panią Iwonę zachęcani do bycia zawsze otwartymi na potrzeby słabszych od siebie i szanowania się wzajemnie. Kończymy zawsze te pogadanki filiżanką kawy, herbaty i czymś słodkim dlatego dziękujemy za dziś i prosimy o jeszcze.

Wdzięczna grupa warsztatowa

Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce

Wielka Nieszawka, dnia 01.08.2015 r.

data publikacji: 2015-09-11 12:20

Wycieczka do Centrum Nowoczesnosci - Młyn Wiedzy.

W dniu 30 lipca 2015 roku 12 osobowa grupa mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce zwiedzała Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy- łączący naukę ze sztuką. Głównym rekwizytem i wizytówką instytucji jest Wahadło Foucaulta, najdłuższe zamontowane na stałe w Polsce, umożliwiające obserwację zjawiska obrotu Ziemi wokół własnej osi.

Zachwyciła nas możliwość bawienia się chemią, fizyka i innymi naukami m.in. np.:

• Wykorzystanie taśm, lejków i tablic do przeprowadzania doświadczeń,
  • Możliwość samodzielnego przeprowadzania doświadczeń wodnych związanych z polimerami i molekułami,
  • Budowa konstrukcji z klocków z pracowni kreatywnej-twórczej,
  • Tworzenie gigantycznych baniek mydlanych,
  • Konstruowanie narzędzi do obserwacji pogody i wiele innych.

Wszystko nas zachwyciło. Będąc już starymi ludźmi, myślę że kiedyś gdyby nam demonstrowano taką wiedzę z fizyki czy chemii byśmy byli prymusami             i bardziej się tym interesowali. Nauka pokazana jest w sposób prosty, doświadczalny i efektowny.

Serdecznie dziękujemy wszystkim którzy umożliwili nam jako seniorom udostępnić łyk wiedzy i nowoczesności.

Nasze myśli będą bardziej oddalone od naszych problemów, chorób,

a zaczniemy dzielić się nabytą wiedzą z pozostała społecznoćią Domu, których choroby, stan zdrowia nie pozwala na wyjście z Domu.

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy.

PS. Dziękujemy również za otrzymane paczki które dowiodły nam, że jeszcze ”ktoś o nas myśli”.

Mieszkanka Elżbieta Wieliczko

data publikacji: 2015-09-11 12:17

Spartakiada

W dniu 24 lipca 2015 roku 12 osobowa grupa mieszkańców Domu Pomocy Społecznej
w Wielkiej Nieszawce uczestniczyła w „Spartakiadzie” organizowanej ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej przez Starostę Toruńskiego w Osieku nad Wisłą.

W podstawionym autobusie wyjechaliśmy w godzinach rannych, by wziąć udział w/w „Spartakiadzie”. Już  przy samym wjeździe do Osieka byliśmy zachwyceni organizacją i serdecznym przyjęciem przez nasze Władze, którym podlegamy, a którzy przyczynili się byśmy chociaż przez kilka godzin poczuli się, że ktoś  o nas seniorach o różnej niepełnosprawności pamięta. Otoczeni wszechstronną pomocą przez naszych opiekunów jak i  organizatorów przekraczało nasze skromne o sobie myślenie. Jednym słowem nie jesteśmy „sami„. Pogoda była pięka-wymarzona do wzięcia udziału w kilku zorganizowanych zawodach, Były one oczywiście na miarę naszych możliwości. Różnie nam to wychodziło ale mielismy satysfakcję że do czegoś się nadajemy. To wszystko umilała nam piękna muzyka, piosenki dostosowane do naszego wieku, ( chore nogi same chodziły) jak również miłe powitanie przez władze-organizatorów. Mieliśmy okazję zapoznania się  z dużą  grupą ludzi, których los, choroby były podobne do naszych. Zostaliśmy ugoszczeni smaczną grochówką          a na obiad, była kiełbasa pieczona na ognisku, napoje, słodkie poczęstunki, słodkie zdrowe jogurty. Sam wyjazd w inne miejsce a nie siedzenie w domu podniosło nas solidnie na duchu toteż  z żalem wracaliśmy do Domu. Byliśmy syci i zadowoleni mimo naszego zmęczenia. Dziękujemy serdecznie organzatorim, całemu naszemu wspaniałemu kierownictwu z wspaniałymi opiekunami którzy dbali o nas by nam niczego nie zabrakło i krzywda nam się nie stała.

Serdecznie również dziękujemy za puchar dla naszego całego Domu, jak również za indywidualne medale, budzik który uzmysławia nam czas by nie spóźniać się na wspaniałe posiłki i kubki z wizerunkiem naszego miasta Torunia. Prosimy o nas pamiętać.

Mieszkanka Elżbieta Wieliczko

data publikacji: 2015-09-11 12:14

Występ SP Cierpice

W dniu 2 lutego 2015 roku odwiedzili nas uczniowie Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Cierpicach z oryginalnymi Jasełkami, pełnymi humoru i młodzieńczej energii. Przyznać trzeba, iż zaskoczył nas talent aktorski oraz wokalny uroczej grupy piąto i szóstoklasistów, doskonale przygotowanych przez Panie: Elżbietę Chrząszczewską oraz Monikę Senkowską. Mamy nadzieję na kolejne występy , za ten dziękujemy.

data publikacji: 2015-02-09 14:04

data publikacji: 2015-02-09 14:07

Występ chóru Con Anima

17 stycznia 2015 r. Dom Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce odwiedził czterogłosowy chór Con Anima.

Toruński Chór Nauczycielski powstał 1985 roku.  W trakcie 30-letniej działalności chór prowadziło kilku dyrygentów. We wrześniu 1996 roku dyrygentem chóru został mgr.Janusz Hejka, który pełni tę funkcję do chwili obecnej. Na przestrzeni lat pracy, Chór Con Anima otrzymał wiele wyróżnień, nagród; koncertował w niezliczonej liczbie miast Polski jak i po za granicami kraju.

Od roku współpracuje z DPS w Wielkiej Nieszawce umilając nam czas różnorodnym repertuarem. Dzisiejszego dnia po raz kolejny chór udowodnił, iż nazwa Con anima co oznacza „z życiem” w pełni odzwierciedla ich podejście do śpiewu i muzyki. Sposób i charakter wykonania pieśni bożonarodzeniowych w pełni usatysfakcjonował słuchaczy, dając wiele energii i życia w nasza codzienność.

Agnieszka Grajkowska -Wierzba

data publikacji: 2015-01-29 08:35

data publikacji: 2015-01-29 08:36

Sukces Genowefy Magiery.

94 latka z Domu Pomocy w Wielkiej Nieszawce, Genowefa Magiera została wybrana spośród 200 uczestników konkursu.

Dnia 17.01.2015 odbyło się wręczenie nagród X Ogólnopolskiego Konkursu Malarskiego im. Teofila Ociepki. Osiem równorzędnych nagród otrzymali autorzy najlepszych prac nadesłanych na konkurs, wśród nagrodzonych znalazła się mieszkanka Domu Pomocy w Wielkiej Nieszawce. Pani Genowefa zdobywa coraz większe uznanie wśród miłośników sztuki naiwnej, art-brut, ostatnio jej prace powędrowały do galerii Fabouloserie we Francuskim Dicy, oraz Muzeum Śląskiego we Wrocławiu.

Zdobycie nagrody w najważniejszym, najbardziej cenionym konkursie twórców sztuki naiwnej, otwiera przed naszą seniorką nowe horyzonty i możliwości. Potwierdzenie ma tu powiedzenie ,że „Nigdy nie jest za późno”. Nagrodę dzień przed swoimi 94 urodzinami Genowefa Magiera otrzymała z rąk Wicemarszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego Zbigniewa Ostrowskiego.

Krzysztof Majczuk

data publikacji: 2015-01-29 08:25

data publikacji: 2015-01-29 08:27

Teatr Janek Wędrowniczek

Nowy Rok mieszkańcy Domu Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce, rozpoczęli wraz z aktorami teatru Janek Wędrowniczek. Aktorzy, piątego stycznia 2015 roku, przedstawili spektakl na podstawie znanej mieszkańcom baśni poetyckiej „Na jagody” autorstwa Marii Konopnickiej. Członkowie teatru sami przygotowują kolorowe kostiumy i scenografię, dzięki czemu udaje im się zamienić salę w której odbywa się przedstawienie w magiczne miejsce, w którym dzieją się niesamowite rzeczy. Razem z głównym bohaterem małym Jankiem przenosimy się do bajecznej leśnej krainy, w której chłopiec spotyka krasnoludki, różne zwierzęta, by trafić na dwór Jagodowego Króla. Poznaje tradycje, zwyczaje mieszkańców królestwa- ich pracowitość, przywiązanie do honoru, szlachetność i dobre wychowanie.

Artyści są dobrze znani mieszkańcom Domu, już wcześniej odwiedzali ich z różnymi projektami teatralnymi, niosąc radość, pozwalając im zapomnieć o codziennych troskach, chorobach i samotności. Wizyta teatru przyniosła wiele emocji zarówno seniorom, jak i aktorom, którym gra dla mieszkańców przynosi wiele satysfakcji.

data publikacji: 2015-01-29 08:09

data publikacji: 2015-01-29 08:10

Występ zespołu "Podgórski Walczyk"

W połowie grudnia 11.12.2013 po raz pierwszy w naszych skromnych progach gościliśmy zespół „Podgórski Walczyk”. W listopadzie Klub Seniora "Podgórski Walczyk" świętował 35-lecie swej działalności i pracy. Zespół przygotował bardzo urozmaicony repertuar, od piosenek ludowych ,przez piosenkę biesiadną, kończąc na pieśniach patriotycznych. Na spotkaniu panowała rodzinna atmosfera, nawet mieliśmy czas na tańce oraz wspólne śpiewanie. Mamy nadzieję ,że spotkanie to stanie się początkiem owocnej współpracy naszego Domu i „Podgórskiego Walczyka”

data publikacji: 2014-01-09 11:20

data publikacji: 2014-01-09 11:23
    data publikacji: 2014-01-09 11:20

Andrzejki

Tradycyjnie jak co roku obchodziliśmy Andrzejki, z tej okazji w naszym Domu odbył się Bal Andrzejkowy. Mieszkańcy bawili się tańcząc, uczestnicząc w zabawach oraz biorąc udział w różnego rodzaju wróżbach. Nie obyło się bez tradycyjnego lania wosku z którego staraliśmy się odczytać to, co może w najbliższym czasie przynieść nam los. Zabawa odbyła się przy akompaniamencie znanego nam, naszego sąsiada -akordeonisty Edwarda Kłuś, który swoją muzyką porwał nas do śpiewu i tańca. Mamy nadzieję ,że tak jak sobie wywróżyliśmy w zdrowiu i szczęściu przywitamy kolejny rok.

data publikacji: 2014-01-09 11:01

data publikacji: 2014-01-09 11:08
    data publikacji: 2014-01-09 11:08
    data publikacji: 2014-01-09 11:02

Artykuł z Gazety Pomorskiej, który ukazał się 05.04.2013 r - "Wszystkie ptaki świata"

data wytworzenia: 2013.04.05
    data publikacji: 2013-04-05 11:07
    data wytworzenia: 2013.04.05
    data publikacji: 2013-04-05 10:59
    data publikacji: 2013-02-13 09:13

Opis strony

Redaguje: Magdalena Moch, Katarzyna Kubiak - Czaplicka, Dom Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce, ul. Toruńska 18, 87-165 Cierpice, tel/fax. 56 678-70-80, dps.w.nieszawka@o2.pl

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 2344
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2015-10-13 09:54

Baner

Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Dane kontatkowe

Konta bankowe

Opłaty za czynności geodezyjne
38 9550 0003 2024 0201 1255 0007

Opłaty komunikacyjne, najem, czynsze itp.
76 9550 0003 2024 0201 1255 0002

Opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów