Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

KARTA INFORMACYJNA SP-038

1. Wydanie wtórnika nalepki kontrolnej, nowych znaków legalizacyjnych

2. Nazwa wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu

3. Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz.U. z 2017r.,poz. 128 z późn. zm.)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2016 poz. 1827 z późn. zm.)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2017r. poz. 1257 z późn. zm.)
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagania dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. 2017r. poz. 2355)
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzór dokumentów w tych sprawach (t.j. Dz.U. 2016 nr 1088 z późn. zm.)
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U. 2016r., poz. 1377)

4. Wymagane dokumenty:
1) W przypadku utraty albo uszkodzenia nalepki kontrolnej organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, zawierający numer rejestracyjny pojazdu oraz jego numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy, po złożeniu przez właściciela pojazdu oświadczenia o utracie albo uszkodzeniu nalepki kontrolnej wydaje wtórnik nalepki.
2) W przypadku utraty lub zniszczenia znaku legalizacyjnego wydaje się nowy znak legalizacyjny po złożeniu wniosku oraz:
a) przedstawieniu dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, jeżeli była wydana oraz tablic rejestracyjnych,
b) złożeniu przez właściciela oświadczenia o utracie znaku (znaków) legalizacyjnych,
c) przedłożeniu posiadanych tablic rejestracyjnych do ponownej legalizacji.

5. Opłaty:
Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł. Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.

Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu:

  • dowód rejestracyjny.......................................................................54,00 zł
  • komplet znaków legalizacyjnych...................................................12,50 zł
  • nalepka kontrolna na szybę pojazdu..............................................18,50 zł
  • pozwolenie czasowe z urzędu........................................................13,50 zł
  • pozwolenie czasowe na wniosek....................................................18,50 zł
  • komplet nalepek na tablice tymczasowe........................................12,50 zł
  • karta pojazdu ………………............……………………….…....75,00 zł

Za wydanie tablic rejestracyjnych pobiera się następujące opłaty:

  • samochodowe...................................................................................80,00 zł
  • motocyklowe....................................................................................40,00 zł
  • motorowerowe..................................................................................30,00 zł
  • tablica (przyczepa, naczepa) ............................................................40,00 zł
  • indywidualne samochodowe........................................................1.000,00 zł
  • indywidualne motocyklowe............................................................500,00 zł
  • zabytkowe samochodowe...............................................................100,00 zł
  • zabytkowe motocyklowe...................................................................50,00 zł

Za wydanie tablic tymczasowych z urzędu lub na wniosek właściciela:

  • samochodowe....................................................................................30,00 zł
  • motocyklowe.....................................................................................12,00 zł
  • motorowerowe...................................................................................12,00 zł
  • 1 tablica (przyczepa, naczepa)...........................................................15,00 zł

Za wydanie tablic tymczasowych na wywóz pojazdu za granicę:

  • samochodowe.....................................................................................80,00 zł
  • motocyklowe.......................................................................................40,00 zł
  • motorowerowe....................................................................................30,00 zł
  • 1 tablica (przyczepa, naczepa)............................................................40,00 zł

Za wydanie karty pojazdu:

  • przy pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium RP............................75,00 zł
  • za wydanie wtórnika …………………….............................................75,00 zł

Opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nalepki kontrolnej, karty pojazdu, znaków legalizacyjnych 0,50 zł za każdy dokument.
Wpłaty za rejestrację można dokonać w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub na konto Starostwa Powiatowego w Toruniu: KDBS 76 9550 0003 2024 0201 1255 0002.

6. Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.

7. Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Toruniu,
ul. Towarowa 4-6, tel. 56 662 89 17-22
e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu.

8. Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia stronie decyzji.

9. Informacje dodatkowe:

  • Jeżeli za właściciela pojazdu sprawę załatwia inna osoba powinna mieć upoważnienie pisemne.
  • Jeżeli natomiast właścicielem pojazdu jest osoba prawna to sprawę załatwia osoba(y) upoważniona do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie dokumentów danej osoby prawnej (np. KRS-u) lub inna osoba pisemnie przez nią upoważniona.

10. Formularze do pobrania:
Druk Wniosku o wydanie wtórnika nalepki kontrolnej – do pobrania poniżej.

drukuj ()

Metryka

  • [treść archiwalna]
  • autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Piotrkowski
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2011-01-19 12:00
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2018-03-06 10:59

Rejestr zmian

  • zmieniono 2012-11-07 13:34 przez Marzena Pietruszyńska: Uaktualniono podstawę prawną. /07.11.2012r./
  • zmieniono 2012-11-29 09:44 przez Marzena Pietruszyńska: Uzupełniono informacje w punkcie 5. /29.11.2012r./
  • zmieniono 2013-12-10 12:03 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej w punkcie 3. "Podstawa prawna" /10.12.2013r./
  • zmieniono 2015-02-17 12:02 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja godzin przyjęć w pkt 7. karty
  • zmieniono 2015-06-03 10:31 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja informacji o opłatach w punkcie 5. karty.
  • zmieniono 2015-11-09 11:10 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej SP-038
  • zmieniono 2015-12-10 11:00 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych karty informacyjnej.
  • zmieniono 2015-12-10 11:01 przez Marzena Pietruszyńska: Formatowanie tekstu
  • zmieniono 2016-01-28 12:35 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej oraz "Wniosku o wydanie wtórnika nalepki kontrolnej"
  • zmieniono 2016-03-01 11:06 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
  • zmieniono 2017-01-09 11:24 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
  • zmieniono 2017-03-01 14:49 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
  • zmieniono 2018-03-06 10:59 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści w punktach 3-4 karty informacyjnej. Aktualizacja druku do pobrania.

Metryka

  • [treść archiwalna]
  • autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Piotrkowski
    data wytworzenia: 2018-01-09
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-03-06 11:00

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 28509
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-10-26 12:36:49

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji