Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-027

  1. Nazwa procedury:
    Zwrot zatrzymanego prawa jazdy
  2. Nazwa Wydziału
    Wydział Komunikacji i Transportu 
  3. Podstawa prawna: 
  4. Wymagane dokumenty:
    • wniosek o wydanie prawa jazdy 
    • kolorowa fotografia o wymiarach 35x45 mm. w pozycji frontalnej (patrz informacje dodatkowe pkt 9), jeżeli jest wymagana,
    • aktualne orzeczenie lekarskie wystawione przez lekarza uprawnionego do badań kierowców, jeżeli jest wymagane,
    • aktualne orzeczenie psychologiczne w przypadku gdy kierujący był sprawcą wypadku drogowego, w którym był zabity lub ranny, lub osoba kierowała pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu,
    • zaświadczenie o ukończeniu kursu reedukacyjnego w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii – jeśli jest wymagane.
    • dowód uiszczenia opłaty za wydanie dokumentu. 
      Do wglądu należy przedstawić:
    • dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport – oryginał),
    • cudzoziemiec dołącza kserokopię karty pobytu, wizy pobytowej lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie, że studiuje co najmniej od 6 miesięcy (oryginał tego dokumentu do wglądu).
      Sposób dostarczenia dokumentów:
    • osobiście w urzędzie po okazaniu dokumentu tożsamości,
    • przez pełnomocnika
    • drogą elektroniczną przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej www.esp.pwpw.pl – o ile wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP. W przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną, kierowca odbiera prawo jazdy osobiście i dostarcza oryginały wymaganych dokumentów.
      Pełnomocnictwo:
    • W przypadku, gdy strona nie może się stawić osobiście w urzędzie, może wyznaczyć pełnomocnika. Pełnomocnictwo udzielane jest na piśmie.
    • Pełnomocnictwo nie podlega opłacie, jeżeli udzielone jest małżonkowi, rodzeństwu, wstępnemu lub zstępnemu.
    • Natomiast w przypadku, gdy udzielane jest osobie obcej opłata wynosi 17 zł, płatne na konto Urzędu Miasta Torunia (nr konta 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799) lub w kasie Starostwa.
  5. Opłaty:
    • Opłata w przypadku;
      • zwrotu zatrzymanego prawa jazdy wynosi 0,50 zł
      • konieczności wydania decyzji o przywróceniu uprawnień wynosi 0,50 zł.
      • W przypadku zmiany danych w dokumencie prawa jazdy opłata wynosi 100,00 zł.
        Opłatę uiszcza się w kasie Starostwa gotówką, lub za pomocą kart płatniczych lub na konto bankowe 40 1090 1128 0000 0001 5139 4498.
        Dowód wpłaty należy dostarczyć do Wydziału Komunikacji i Transportu.
    • Wydanie PKK nie podlega opłacie.
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Niezwłocznie od chwili złożenia wniosku lub termin jak przy wymianie prawa jazdy (do 30 dni).
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Wydział Komunikacji i Transportu
    tel. 56 662 89 15, stanowisko 9 i 10, I piętro
    Na stronie internetowej www.info-car.pl można sprawdzić, czy dokument jest gotowy do odbioru w urzędzie.
  8. Tryb odwoławczy:
    Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  9. Dodatkowe informacje:
    • Kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku; osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.
    • Zwrot zatrzymanego prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem następuje po ustaniu przyczyny zatrzymania oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej. 
    • Jeżeli od dnia zatrzymania prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem upłynął okres przekraczający rok, warunkiem wydania prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem jest uzyskanie pozytywnego wyniku kontrolnego sprawdzenia kwalifikacji. Warunek nie dotyczy prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem zatrzymanych w związku z nieprzedłożeniem w wymaganym terminie odpowiedniego orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego.
    • Jeżeli występuje konieczność wymiany prawa jazdy należy postępować zgodnie z zapisami w Karcie informacyjnej nr SP-023. Wydanie wtórnika prawa jazdy. Status prawa jazdy, będzie można wówczas sprawdzić na stronie https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
    • Wniosek nie spełniający wymagań ustalonych w przepisach prawa pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli wnioskodawca pomimo wezwania nie uzupełnił braków.
    • Wszystkie akty prawne dostępne są na stronie Internetowego Systemu Aktów Prawnych: https://isap.sejm.gov.pl/
    • Przed przystąpieniem do egzaminu sprawdzającego kwalifikacje w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, należy zgłosić się do Wydziału Komunikacji celem otrzymania numeru identyfikacyjnego profilu kandydata na kierowcę (PKK). (Karta informacyjna SP-021)
  10. Formularze do pobrania:
    Uwaga! Wniosek proszę drukować dwustronnie przy ustawieniu jak najmniejszego marginesu na drukarce laserowej o minimalnej rozdzielczości 600 dpi przy zachowaniu pełnego nasycenia czerni. W przypadku wypisania wniosku na nieprawidłowo wydrukowanym formularzu konieczne jest ponowne jego złożenie na właściwym druku dostępnym w urzędzie.
    • Wniosek
    • Pełnomocnictwo
      - druki do pobrania poniżej.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Joanna Wiśniewska
    data wytworzenia: 2018-04-23
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-07-26 10:23
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2023-07-20 10:38

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Dagmara Szymczak
    data wytworzenia: 2022-04-29
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2022-05-09 13:41

Złóż wniosek drogą elektroniczną za pośrednictwem ESP PiK

Metryka

  • opublikował: Administrator - Dorota Wróblewska
    data publikacji: 2014-05-23 12:43

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 24658
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-07-20 10:38:48

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji