Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiąckwiecień 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

    1. Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami zajmuje się realizacją zadań wynikających z zakresu prawa geodezyjnego i kartograficznego oraz gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu.
    2. Geodeta Powiatowy realizuje zadania Starosty, jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej, w sprawach określonych w ustawie - Prawo geodezyjne i kartograficzne.
    3. Wydział realizuje zadania za pośrednictwem wydzielonych w jego ramach referatów:
      1. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - GOD,
      2. Referat Geodezji, Ewidencji Gruntów i Budynków - GEG,
      3. Referat Gospodarki Nieruchomościami - GGN.
    4. Do podstawowych zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w zakresie prawa geodezyjnego i kartograficznego należy w szczególności:
      1. aktualizacja i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
      2. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie w systemie teleinformatycznym bazy danych, obejmujące zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczących:
        1. szczegółowych osnów geodezyjnych,
        2. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),
      3. zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obiektów topograficznych dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000, zharmonizowanych z bazami danych,
      4. wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie opracowań geodezyjnych i kartograficznych, przyjętych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zawierających wykazy zmian danych ewidencyjnych dotyczących działek lub budynków.
    5. Do podstawowych zadań Referatu Geodezji, Ewidencji Gruntów i Budynków w zakresie prawa geodezyjnego i kartograficznego należy w szczególności:
      1. koordynowanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenów,
      2. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie w systemie teleinformatycznym bazy danych, obejmujące zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczących:
        1. ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości),
        2. rejestru cen i wartości nieruchomości,
        3. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),
      3. wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych oraz odpisów aktów notarialnych,
      4. wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli nieruchomości wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego,
      5. zapewnienie gminom nieodpłatnego i bezpośredniego dostępu do bazy danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
      6. sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
      7. prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
      8. przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
      9. prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
    6. Do podstawowych zadań Referatu Gospodarki Nieruchomościami w zakresie gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa i mienia powiatu należy w szczególności:
      1. gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, w tym między innymi:
        1. zbywanie i nabywanie w tym: sprzedaż, zamiana, darowizna, oddawanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości,
        2. oddawanie w najem, dzierżawę, użyczenie i obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi,
        3. prowadzenie ewidencji nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu oraz sporządzanie planów polityki gospodarowania zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości Powiatu,
        4. gospodarowanie zasobem mieszkaniowym Skarbu Państwa i Powiatu;
      2. regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu oraz sporządzanie odpowiednich wykazów nieruchomości.
      3. badanie ksiąg wieczystych oraz składanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych.
      4. wydawanie zezwoleń na wykreślenie obciążeń z KW.
      5. wydawanie decyzji o nieodpłatnym przyznaniu własności działek siedliskowych.
      6. wydawanie decyzji o nieodpłatnym przyznaniu działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego na własność Skarbu Państwa (tzw. działki dożywotniej).
      7. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości na cele szczególne.
      8. oddawanie nieruchomości w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym oraz stwierdzenie wygaśnięcia trwałego zarządu lub przekazanie trwałego zarządu pomiędzy jednostkami.
      9. prowadzenie postępowań związanych z wywłaszczeniem nieruchomości i zwrotami wywłaszczonych nieruchomości.
      10. wydawanie decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości oraz zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości.
      11. prowadzenie negocjacji i przygotowywanie porozumień oraz prowadzenie postępowań w zakresie ustalania odszkodowań za nieruchomości przeznaczone lub zajęte pod drogi publiczne.
      12. ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu.
      13. udzielanie, na wniosek, bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego.
      14. sprzedaż prawa użytkowania wieczystego oraz przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości wraz z ustaleniem wysokości opłaty za przekształcenie.
      15. udzielanie informacji o realizacji roszczeń z tytułu mienia zabużańskiego. 
      16. stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w zarząd i użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym.
      17. przekazywanie w użytkowanie wieczyste, nieodpłatne użytkowanie Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod rodzinne ogrody działkowe.
      18. prowadzenie spraw w związku z realizacją roszczeń wynikających z przepisów ustaw o stosunku Państwa do kościołów i gmin wyznaniowych,
      19. nabywanie przez Skarb Państwa mienia po podmiotach, które nie dokonały wpisu w KRS w terminie ustawowym.

Metryka

  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2015-02-05 08:38
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2021-11-25 10:09

Rejestr zmian

  • zmieniono 2016-09-26 10:34 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja zadań realizowanych przez Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
  • zmieniono 2017-03-24 14:26 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści.
  • zmieniono 2018-01-24 12:33 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści zgodnie z obowiązującym Regulaminem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Toruniu.
  • zmieniono 2019-03-01 11:43 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści.
  • zmieniono 2020-04-28 10:56 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja zadań wydziału zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym.
  • zmieniono 2020-07-01 14:17 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści zgodnie z obowiązujcym Regulaminem Organizacyjnym.
  • zmieniono 2021-11-25 10:09 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści zgodnie z obowiązującym Regulaminem Organizacyjnym.

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 96116
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-10-20 10:15:34

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji