Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-024

  1. Nazwa procedury:
    Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
  2. Nazwa wydziału:
    Wydział Komunikacji i Transportu
  3. Podstawa prawna: 
  4. Wymagane dokumenty: 
    • Wniosek
    • dowód rejestracyjny;
    • tablice rejestracyjne.
    • Oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej, że pojazd wymaga wykonania naprawy w związku z uszkodzeniem zasadniczych elementów nośnych konstrukcji w przypadkach, o których mowa w art.81 ust. 11 pkt 1 lit. B oraz pkt 6 ustawy Prawo o ruchu drogowym
  5. Opłaty:
    Opłata za decyzję o wycofaniu czasowym pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy wynosi 80 zł- w przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, ale nie dłuższy niż okres dopuszczalnego czasowego wycofania pojazdu z ruchu opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc o: 
    • 4zł – od 3 do 12 miesiąca
    • 2zł – od 13 do 24 miesiąca
    • 0,25 zł – od 25 do 48 miesiąca
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Toruniu
    ul. Towarowa 4-6,
    tel. 56 662 89 22
    fax 56 662 89 23
    e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
    Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu.
    Należy umówić termin wizyty na określoną godzinę za pomocą systemu rezerwacji internetowej dostępnej tutaj.
  8. Tryb odwoławczy:
    Odwołanie od niniejszej decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
  9. Informacje dodatkowe:
    Czasowemu wycofaniu podlegają: 
    1. samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony
    2. ciągniki samochodowe
    3. pojazdy specjalne
    4. autobusy
    5. samochody osobowe w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji
      1. w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust 11 pkt 1 lit. B oraz pkt 6;
      2. w przypadku wystąpienia szkody istotnej.
        Pojazd wymieniony w pkt 1-4 może być wycofany na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony na wniosek właściciela, ale łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy w roku, licząc od dnia jego wycofania z ruchu. Aby przywrócić pojazd do ruchu właściciel składa wniosek o przywrócenie do ruchu pojazdu wraz z decyzją o wycofaniu pojazdu z ruchu oraz aktualnym badaniem technicznym, o ile termin badania w dowodzie rejestracyjnym już upłynął.
        Samochód osobowy może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 3 do 12 miesięcy bez możliwości przedłużenia tego okresu i nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym upłynął okres czasowego wycofania określony w ostatniej decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu. 
        Warunkiem dopuszczenia samochodu osobowego do ruchu po jego czasowym wycofaniu jest wykonanie dodatkowego badania technicznego pojazdu potwierdzone w centralnej ewidencji pojazdów. W przypadku braku w centralnej ewidencji pojazdów informacji o dodatkowym badaniu technicznym dopuszczenie do ruchu następuje na podstawie przedłożonego zaświadczenia o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu.
  10. Formularze do pobrania: 
    • Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu - druk do pobrania poniżej
    • Oświadczenie
      - druki do pobrania poniżej

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Piotrkowski
    data wytworzenia: 2018-09-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-09-13 14:39
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2022-09-27 12:02

Rejestr zmian

  • zmieniono 2019-03-26 09:32 przez Marzena Pietruszyńska: Publikacja nowego wniosku do pobrania.
  • zmieniono 2019-10-10 12:13 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej.
  • zmieniono 2022-04-21 13:30 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej. Publikacja "Oświadczenia".
  • zmieniono 2022-09-27 12:02 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej. Publikacja druków do pobrania.

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 20370
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-10-26 09:55:26

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji