Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiąckwiecień 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

KARTA INFORMACYJNA SP-105

1. Wydanie decyzji dot. nadania/nabicia numeru nadwozia/podwozia lub ramy

2. Nazwa wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu

3. Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz.U. z 2017r.,poz. 128 z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2016 poz. 1827 z późn. zm.)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2017r. poz. 1257 z późn. zm.)
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagania dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. 2017r. poz. 2355)
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzór dokumentów w tych sprawach (t.j. Dz.U. 2016 nr 1088 z późn. zm.)
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U. 2016r., poz. 1377)
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia  21 października 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz.U. 2011r., nr 236, poz. 1401 z późn. zm.).

4. Wymagane dokumenty:

  • wniosek o nadanie/nabicie numeru nadwozia/podwozia lub ramy oraz

w przypadku pojazdu:

  • zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM" - oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że części i podzespoły użyte do zbudowania pojazdu stanowią jego własność,
  • w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego- dowód własności ramy/podwozia,
  • odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu - dokumenty potwierdzające odzyskanie pojazdu po kradzieży,
  • nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu - dowód własności pojazdu,
  • w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu – prawomocne orzeczenie sądu dot. prawa własności,
  • w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy - pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego wskazującą pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczającą ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania,
  • zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona- pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego.

5. Opłaty:

  • Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł.
  • Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10 zł.

Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.

Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu:

  • dowód rejestracyjny.......................................................................54,00 zł
  • komplet znaków legalizacyjnych...................................................12,50 zł
  • nalepka kontrolna na szybę pojazdu..............................................18,50 zł
  • pozwolenie czasowe z urzędu........................................................13,50 zł
  • pozwolenie czasowe na wniosek....................................................18,50 zł
  • komplet nalepek na tablice tymczasowe........................................12,50 zł
  • karta pojazdu ………………............……………………….…....75,00 zł

Za wydanie tablic rejestracyjnych pobiera się następujące opłaty:

  • samochodowe.................................................................................80,00 zł
  • motocyklowe...................................................................................40,00 zł
  • motorowerowe.................................................................................30,00 zł
  • tablica (przyczepa, naczepa) ...........................................................40,00 zł
  • indywidualne samochodowe.......................................................1.000,00 zł
  • indywidualne motocyklowe............................................................500,00 zł
  • zabytkowe samochodowe...............................................................100,00 zł
  • zabytkowe motocyklowe...................................................................50,00 zł

Za wydanie tablic tymczasowych z urzędu lub na wniosek właściciela:

  • samochodowe....................................................................................30,00 zł
  • motocyklowe.....................................................................................12,00 zł
  • motorowerowe...................................................................................12,00 zł
  • 1 tablica (przyczepa, naczepa)...........................................................15,00 zł

Za wydanie tablic tymczasowych na wywóz pojazdu za granicę:

  • samochodowe.....................................................................................80,00 zł
  • motocyklowe.......................................................................................40,00 zł
  • motorowerowe....................................................................................30,00 zł
  • 1 tablica (przyczepa, naczepa)............................................................40,00 zł

Za wydanie karty pojazdu:

  • przy pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium RP..........................75,00 zł
  • za wydanie wtórnika ……………………..........................................75,00 zł

Opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nalepki kontrolnej, karty pojazdu, znaków legalizacyjnych 0,50 zł za każdy dokument.
Wpłaty za rejestrację można dokonać w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub na konto Starostwa Powiatowego w Toruniu: KDBS 76 9550 0003 2024 0201 1255 0002.

6. Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.

7. Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Transportu w Toruniu,
ul. Towarowa 4-6, tel. 56 662 89 17-22
e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu.

8. Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

9. Dodatkowe informacje:

  • Dowodami własności pojazdu jest w szczególności jeden z następujących dokumentów:
    a) Umowa sprzedaży
    b) Umowa zamiany
    c) Umowa darowizny
    d) Umowa dożywocia
    e) Faktura VAT lub rachunek uproszczony
    f) Prawomocne orzeczenie Sądu rozstrzygające o prawie własności
    g) Umowa przewłaszczenia
    h) Akt notarialny
  • Wszystkie czynności związane z rejestracją pojazdów, zmianami zapisów w dowodzie rejestracyjnym oraz odbiorem zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego dokonuje właściciel – współwłaściciele pojazdu lub osoba upoważniona przez właściciela – współwłaściciel.
  • Właściciel - osoba fizyczna przedkłada przy rejestracji dowód osobisty z wpisanym numerem PESEL. W przypadku braku dowodu – aktualne zaświadczenie z ewidencji ludności o stałym meldunku wraz z numerem PESEL oraz dokument ze zdjęciem np. paszport, prawo jazdy itp.
  • Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej znajdującego się w urzędzie gminy, może zarejestrować pojazd jedynie na nazwisko właściciela lub właścicieli (tak jak osoba fizyczna).
  • Osoba prawna przedkłada przy rejestracji aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenie o numerze REGON.
  • Jeżeli za właściciela pojazdu sprawę załatwia inna osoba powinna mieć upoważnienie pisemne wraz z dowodem osobistym właściciela, lub upoważnienie notarialne (w tym przypadku nie wymaga się dowodu osobistego właściciela (dotyczy osób fizycznych))
  • Jeżeli natomiast właścicielem pojazdu jest osoba prawna to sprawę załatwia osoba(y) upoważniona do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie dokumentów danej osoby prawnej (np. KRS-u) lub inna osoba pisemnie przez nią upoważniona

10. Formularze do pobrania:
Wniosek o nadanie/nabicie numeru nadwozia/ podwozia lub ramy - do pobrania poniżej.

drukuj ()

Metryka

  • [treść archiwalna]
  • autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Piotrkowski
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2011-01-19 12:40
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2018-03-06 11:08

Rejestr zmian

  • zmieniono 2013-12-10 12:24 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej w punkcie 3. "Podstawa prawna". /10.12.2013r./
  • zmieniono 2015-02-17 12:04 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja godzin przyjęć w pkt 7. karty
  • zmieniono 2015-06-03 10:34 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja informacji o opłatach w punkcie 5. karty.
  • zmieniono 2015-11-09 11:54 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej SP-105
  • zmieniono 2015-11-09 11:58 przez Marzena Pietruszyńska: Formatowanie tekstu
  • zmieniono 2015-12-10 11:14 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych karty informacyjnych
  • zmieniono 2016-01-28 13:15 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej oraz "Wniosku o nadanie/nabicie numeru nadwozia/ podwozia lub ramy"
  • zmieniono 2016-03-01 11:08 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
  • zmieniono 2017-01-09 11:46 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
  • zmieniono 2017-03-01 14:55 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
  • zmieniono 2018-03-06 11:08 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 23945
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-10-26 12:50:42

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji