Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiąckwiecień 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

KARTA INFORMACYJNA SP-112

1. Nazwa procedury: Licencja na pośrednictwo przy przewozie rzeczy.

2. Nazwa Wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu

3. Podstawa prawna:

  • art. 5b, ust.2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2016.1907 z późn, zmianami)
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. 2013, poz. 916)
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.300.51)

4. Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia
Załączniki:

  • oświadczenie osoby zarządzającej transportem oraz kopię certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby;
  • oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym;
  • informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą osoby:
    a) będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową,
    b) prowadzącej działalność gospodarczą - w przypadku innego przedsiębiorcy,
    c) zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy
    – albo oświadczenie tych osób o niekaralności za przestępstwa umyślne w dziedzinach określonych w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009.
  • dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 5c ust. 2 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym (sytuacja finansowa zapewnia podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określona dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50.000 euro) wymóg ten potwierdza się:
    a) Rocznym sprawozdaniem finansowym;
    b) Dokumentami potwierdzającymi:
    - dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
    - posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
    - udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
    - własność nieruchomości.
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów z tej licencji.

5. Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Opłata administracyjna za wydanie licencji:

  • Od 2 do 15 lat – 800 zł
  • 30 lat – 900 zł
  • 50 lat – 1000 zł

Opłata wnoszona w Kasie Starostwa lub na konto w KDBS: 76 9550 0003 2024 0201 1255 0002.

6. Termin załatwienia sprawy:
Termin załatwienia sprawy do 30 dni od daty wpływu dokumentów do Wydziału Komunikacji

7. Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Transportu tel. 56 662 89 11, fax. 56 662 89 12, pokój nr 126, I piętro

8. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od jego otrzymania.

9. Dodatkowe informacje:
Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił licencji zmiany danych, o których mowa w art. 8
– nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Jeżeli zmiany, obejmują dane zawarte w z licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.

10. Formularze do pobrania:
Druki formularzy do pobrania poniżej.

drukuj ()

Metryka

  • [treść archiwalna]
  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Kominek
    data wytworzenia: 2013-10-02
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2013-10-17 13:15
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2017-01-10 12:31

Rejestr zmian

  • zmieniono 2014-01-27 10:38 przez Marzena Pietruszyńska: Uaktualniono podstawę prawną.
  • zmieniono 2017-01-10 12:31 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstawy prawnej i druków formularzy.

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 20112
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-03-02 12:29:11

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji