BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU
- ZADANIA POWIATU »
- Bezpieczeństwo publiczne »
Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109
Komisja Bezpieczeństwa i Porządku dla Gminy Miasta Toruń i Powiatu Toruńskiego
W dniu 30 listopada 2018 roku zawarte zostało porozumienie pomiędzy Prezydentem Miasta Torunia – Michałem Zaleskim a Starostą Toruńskim – Markiem Olszewskim w sprawie utworzenia wspólnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Gminy Miasta Toruń i Powiatu Toruńskiego. Zadaniem Komisji, wynikającym z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym jest:
- ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie miasta Torunia i powiatu toruńskiego,
- opiniowanie pracy Policji i innych miejskich i powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie miasta Torunia i powiatu toruńskiego zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- przygotowywanie projektu wspólnego dla miasta Torunia i powiatu toruńskiego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
- opiniowanie projektu budżetu powiatu – w zakresie, o którym mowa w pkt 1;
- opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4;
- opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4–6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Stronę wygenerowano: 2025-03-16 11:07:30
Strona wygenerowana z systemu bip.net