BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

  • PRACA »
  • Oferty pracy w Starostwie Powiatowym »
Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. (56) 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Podinspektor ds. ochrony środowiska (Ogłoszenie nr 2110.4.2025)

Ogłoszenie nr 2110.4.2025
Starostwo Powiatowe w Toruniu
ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Podinspektora ds. ochrony środowiska
Wymiar godzinowy – 1 etat

  1. Wymagania niezbędne: 
    • wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska, administracji lub prawa,
    • co najmniej 3 letni staż pracy w administracji publicznej,
    • kandydat jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
    • kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
    • kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 
    • cieszy się nieposzlakowaną opinią.
  2. Wymagania dodatkowe: obsługa komputera, pakietu MS OFFICE, znajomość przepisów prawa z zakresu ustaw: Prawa ochrony środowiska, Prawo łowieckie, ustawy o lasach, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o rybactwie śródlądowym, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie, systemu administracji publicznej, w tym samorządu terytorialnego.
  3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku
    Do szczegółowego zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracownika na zajmowanym stanowisku należy prowadzenie spraw na podstawie:
    1. ustawy z 18 kwietnia 1985r. o rybactwie śródlądowym w zakresie:
      1. prowadzenie nadzoru nad wydawaniem kart wędkarskich i łowiectwa podwodnego,
      2. wydawanie zezwoleń na przegrodzenie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej na wodach niezaliczonych do wód śródlądowych żeglownych, 
      3. prowadzenie spraw związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem Społecznej Straży Rybackiej.
    2. ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m w zakresie:
      1. rejestracji jednostki pływającej,
      2. rezerwacji numeru dla jednostki pływającej,
      3. zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym jednostki pływającej,
      4. wydawanie wtórnika dowodu rejestracyjnego jednostki pływającej,
      5. wydawania wyciągu i odpisu z rejestru,
      6. wykreślenia z rejestru jednostki pływającej,
      7. wprowadzania informacji o zbyciu i nabyciu jednostki pływającej,
      8. weryfikacja jednostki pływającej w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS).
    3. ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach w zakresie:
      1. wydawania zaświadczeń o objęciu działek uproszczonym planem urządzenia lasu,
      2. wydawania odpisów z uproszczonych planów urządzania lasów,
    4. ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody w zakresie:
      1. przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o posiadaniu zwierząt gatunków wymienionych w załączniku do rozporządzenia Rady (WE) objętych ochroną gatunkową,
      2. prowadzenia rejestru zwierząt należących do gatunków, podlegających ochronie gatunkowej na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej, tj. płazów, gadów, ptaków i ssaków.
    5. ustawa z 13 października 1995r. prawo łowieckie w zakresie:
      1. wydawania zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców,
      2. wydawania zezwoleń na czasowe przetrzymywanie zwierzyny łownej.
    6. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie:
      1. przygotowanie umów w zakresie udzielanej dotacji,
      2. sporządzanie dokumentów rozliczeniowych do umowy dotacji,
      3. współpraca w tworzeniu budżetu dla działu ochrona środowiska i przedkładanie propozycji zmian budżetu w trakcie roku, 
      4. przygotowanie dokumentacji zadań realizowanych z dochodów z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, przekazanych organizacjom pozarządowym w ramach ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie, w szczególności: 
        • sprawdzanie kompletności dokumentacji przekazanej przez organizację pozarządowe,
        • wzywanie do jej uzupełnienia,
        • przygotowanie złożonych wniosków o udzielenie dotacji do rozpatrzenia przez Zarząd Powiatu,
        • występowanie do organizacji o sprostowanie wniosków lub o sporządzenie korekty wniosków,
        • przygotowanie umowy dotacji,
        • dokonanie rozliczenia umowy, zgodnie z odrębnymi przepisami prawa finansowego,
        • przeprowadzanie kontroli organizacji pozarządowych w zakresie realizacji dotowanych zadań.
    7. ustawy z dnia 4 listopada 2022r. o Centralnym Azylu dla Zwierząt:
      1. udzielanie informacji Dyrektorowi Centralnego Azylu dla Zwierząt w sprawie ustalenia właściciela lub posiadacza zwierzęcia czasowo przetrzymywanego w ośrodku.
  4. Warunki pracy na danym stanowisku: 
    1. praca będzie wykonywana w Starostwie Powiatowym w Toruniu przy ul. Towarowej 4-6,
    2. praca o charakterze biurowym,
    3. praca przy monitorze ekranowym, wymagająca wymuszonej pozycji ciała,
    4. kontakt z klientem, w tym liczne kontakty telefoniczne,
    5. praca w dniach: poniedziałek, środa, czwartek, w godz. 7.30-15.30, wtorek w godz. 7.30-16.30, piątek w godz. 7.30-14.30,
    6. wymiar czasu pracy – 1 etat.
  5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu styczniu 2025r. nie przekroczył 6 %.
  6. Wymagane dokumenty: 
    1. życiorys (CV), 
    2. list motywacyjny,
    3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (np. dyplom, zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
    4. oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 6 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
    5. kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
    6. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata, gdy kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych – dot. przypadku, gdy wskaźnik zatrudnienia, o którym mowa w pkt 5, jest niższy niż 6%, wówczas pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych (z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych), przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób przedstawionych kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata*. 
      *kandydat, który zamierza skorzystać z niniejszego uprawnienia obowiązany jest złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dot. zdrowia, o treści: „Wyrażam zgodę, zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, na przetwarzanie moich danych osobowych dotyczących zdrowia, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO”.
  7. Termin i miejsce składania dokumentów:
    Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie należy składać osobiście w siedzibie Starostwa, punkt informacyjny na parterze budynku, pocztą elektroniczną w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora ds. ochrony środowiska, w terminie do dnia 21 lutego 2025 r. 
    W przypadku ofert wysyłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego, a w przypadku wysyłania drogą elektroniczną lub osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Starostwa. Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. 
    Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiattorunski.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Towarowej 4-6.

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

  1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Starosta Toruński z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 6628800, e-mail: starostwo@powiattorunski.pl.
  2. Inspektorem Ochrony Danych jest Sekretarz Powiatu, Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Inspektora: tel. 56 662 88 88, e-mail: iod@powiattorunski.pl. 
  3. Można kontaktować się z nami w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
  4. Cel i podstawy przetwarzania Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. 
    Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  5. Odbiorcą Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  6. Państwa dane osobowe przetwarzane będą przez okres wskazany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. 2011, Nr 14, poz. 67 z późn. zm.).
  7. Mają Państwo prawo do: 
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    4. prawo do usunięcia danych osobowych,
    5. prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie Waszych danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  8. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
  9. Państwa dane nie będą przekazane do państwa poza Unię Europejską lub do organizacji międzynarodowej.
  10. Informacja o wymogu podania danych. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

W Starostwie Powiatowym w Toruniu funkcjonuje Regulamin zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń wewnętrznych, wdrożony zarządzeniem nr 47/2024 Starosty Toruńskiego z 25 września 2024 roku.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćAnna Krupska
  • Data wytworzenia2025-02-11
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2025-02-12 10:01
  • Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
  • Ostatnia modyfikacja2025-02-12 10:01

Rejestr zmian

  • zmieniono 2025-02-12 10:01 przez Marzena Pietruszyńska: Formatowanie tekstu.

Lista kandydatów spełniających wymagania formalne (Ogłoszenie Nr 2110.4.2025)

Lista kandydatów spełniających wymagania formalne
na wolne stanowisko urzędnicze 
Podinspektor ds. ochrony środowiska w Wydziale Środowiska 
(1 etat)

Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na ww. stanowisko pracy, do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowała się następująca kandydatka spełniająca wymagania formalne określone w ogłoszeniu: Dominika Makowska, zamieszkała w Silnie.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćMaria Makowska
  • Data wytworzenia2025-03-05
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2025-03-05 15:15

Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko (ogłoszenie nr 2110.4.2025)

Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko Podinspektor ds. ochrony środowiska w Wydziale Środowiska

Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na ww. stanowisko nie została wybrana żadna osoba spośród zakwalifikowanych kandydatów. 
W związku z powyższym nabór został nierozstrzygnięty.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćMaria Makowska
  • Data wytworzenia2025-03-14
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2025-03-18 07:40
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-05-09 16:49:05
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net