BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

  • STAROSTWO POWIATOWE »
  • Jak załatwić sprawę w Urzędzie »
  • Wydanie pozwolenia do kierowania tramwajem »
Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Karta informacyjna SP-110

  1. Nazwa procedury:
    Wydanie pozwolenia do kierowania tramwajem
  2. Nazwa Wydziału
    Wydział Komunikacji i Transportu 
  3. Podstawa prawna: 
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
    • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
    • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 25 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
    • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydawanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
  4. Wymagane dokumenty:
    • W celu wydania pozwolenia po raz pierwszy należy złożyć:
      • wniosek o wydanie Profilu Kandydata na Kierowcę
      • orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami wystawione przez lekarza uprawnionego do badania kierowców 
      • orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania tramwajem,
      • kolorową fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku; osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.
      • po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu - dowód uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia
    • Do wglądu należy przedstawić:
      • dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport – oryginał),
      • cudzoziemiec dołącza kserokopię karty pobytu, wizy pobytowej lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie, że studiuje co najmniej od 6 miesięcy (oryginał tego dokumentu do wglądu).
    • Sposób dostarczenia dokumentów:
      • osobiście w urzędzie po okazaniu dokumentu tożsamości,
      • przez pełnomocnika,
      • drogą elektroniczną przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej www.esp.pwpw.pl – o ile wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP. W przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną, kierowca odbiera prawo jazdy osobiście i dostarcza oryginały wymaganych dokumentów.
    • Pełnomocnictwo:
      W przypadku, gdy strona nie może się stawić osobiście w urzędzie, może wyznaczyć pełnomocnika. Pełnomocnictwo udzielane jest na piśmie.
      Pełnomocnictwo nie podlega opłacie, jeżeli udzielone jest małżonkowi, rodzeństwu, wstępnemu lub zstępnemu.
      Natomiast w przypadku, gdy udzielane jest osobie obcej opłata wynosi 17 zł, płatne na konto Urzędu Miasta Torunia (nr konta 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799) lub w kasie Starostwa.
  5. Opłaty:
    Wydanie pozwolenia do kierowania tramwajem 30,00 zł.
    Opłatę uiszcza się w kasie Starostwa gotówką lub za pomocą kart płatniczych, lub na konto bankowe 40 1090 1128 0000 0001 5139 4498.
    Dowód wpłaty należy dostarczyć do Wydziału Komunikacji i Transportu.
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Pozwolenie do kierowania tramwajem wydawane jest do 2 dni roboczych.
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Wydział Komunikacji i Transportu
    tel. 56 662 89 15, stanowisko 9 i 10, I piętro
  8. Tryb odwoławczy:
    • Wykonując czynności materialno–techniczne nie stosuje się trybu odwoławczego.
    • W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania pozwolenia do kierowania tramwajem, strona może wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  9. Dodatkowe informacje:
    • Pozwolenie na kierowanie tramwajem jest wydawane na okres 5 lat, nie dłużej jednak niż na okres wynikający z terminu ważności orzeczenia lekarskiego i orzeczenia psychologicznego
    • Wyprodukowane pozwolenie wydaje się uprawnionej osobie, w zależności od określonego we wniosku sposobu jego przekazania:
      1. za pośrednictwem poczty – przesyłając dokument za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
      2. bezpośrednio – za pokwitowaniem odbioru dokonanym we wniosku.
    • Wszystkie akty prawne dostępne są na stronie Internetowego Systemu Aktów Prawnych: https://isap.sejm.gov.pl/
  10. Formularze do pobrania:
    Uwaga! Wniosek proszę drukować dwustronnie przy ustawieniu jak najmniejszego marginesu na drukarce laserowej o minimalnej rozdzielczości 600 dpi przy zachowaniu pełnego nasycenia czerni. W przypadku wypisania wniosku na nieprawidłowo wydrukowanym formularzu konieczne jest ponowne jego złożenie na właściwym druku dostępnym w urzędzie.
    • Wniosek
    • Pełnomocnictwo
      - druki do pobrania poniżej.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćJoanna Wiśniewska
  • Data wytworzenia2018-04-23
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2018-07-26 10:19
  • Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
  • Ostatnia modyfikacja2025-05-16 11:01

Rejestr zmian

  • zmieniono 2022-05-09 15:04 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej. Publikacja druków do pobrania.
  • zmieniono 2022-10-13 12:37 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej.
  • zmieniono 2023-07-20 11:16 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej w punktach 3 i 5.
  • zmieniono 2025-05-16 11:01 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści karty informacyjnej.
  • Wniosek (PDF)
    (dodano: 2022-05-09 15:05)
  • Pełnomocnictwo (DOCX)
    (dodano: 2022-05-09 15:05)

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćDagmara Szymczak
  • Data wytworzenia2022-04-29
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2022-05-09 15:04
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-24 19:45:16
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net