BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU
- STAROSTWO POWIATOWE »
- Jak załatwić sprawę w Urzędzie »
- PEŁNOMOCNICTWO »
Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109
Pełnomocnictwo
Udzielenie pełnomocnictwa wymaga złożenia oświadczenia woli, którego treścią jest upoważnienie określonej osoby do dokonania w imieniu i ze skutkiem prawnym dla mocodawcy czynności prawnej indywidualnie oznaczonej albo czynności określonych rodzajowo.
Przepisy Kodeksu cywilnego wyróżniają jego trzy podstawowe typy:
- pełnomocnictwo ogóle, do czynności zwykłego zarządu;
- pełnomocnictwo rodzajowe obejmujące umocowanie do określonego rodzaju czynności;
- pełnomocnictwo szczególne obejmujące umocowanie do konkretnej czynności prawnej.
Do załatwiania w imieniu mocodawcy konkretnej sprawy administracyjnej należy skorzystać z pełnomocnictwa szczególnego, w opisie rodzaj sprawy wpisujemy nazwę załatwianej sprawy i jej szczegóły np.: lokalizację działki budowlanej i rodzaj budowy, numer VIN rejestrowanego pojazdu, numer i położenie działki do wypisu z rejestru gruntów itp.
Wzór pełnomocnictwa do pobrania poniżej:
autor lub odpowiedzialny za treść: Czesław Makowski
data wytworzenia: 2016-01-22
opublikował: Marzena Pietruszyńska
data publikacji: 2016-01-22 12:09
autor lub odpowiedzialny za treść: Czesław Makowski
data wytworzenia: 2016-01-22
opublikował: Marzena Pietruszyńska
data publikacji: 2016-01-22 12:09
Stronę wygenerowano: 2024-10-06 03:42:13
Strona wygenerowana z systemu bip.net