BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

  • STAROSTWO POWIATOWE »
  • Jak załatwić sprawę w Urzędzie »
  • PEŁNOMOCNICTWO »
Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Pełnomocnictwo

Udzielenie pełnomocnictwa wymaga złożenia oświadczenia woli, którego treścią jest upoważnienie określonej osoby do dokonania w imieniu i ze skutkiem prawnym dla mocodawcy czynności prawnej indywidualnie oznaczonej albo czynności określonych rodzajowo.

Przepisy Kodeksu cywilnego wyróżniają jego trzy podstawowe typy:

  • pełnomocnictwo ogóle, do czynności zwykłego zarządu;
  • pełnomocnictwo rodzajowe obejmujące umocowanie do określonego rodzaju czynności;
  • pełnomocnictwo szczególne obejmujące umocowanie do konkretnej czynności prawnej.

Do załatwiania w imieniu mocodawcy konkretnej sprawy administracyjnej należy skorzystać z pełnomocnictwa szczególnego, w opisie rodzaj sprawy wpisujemy nazwę załatwianej sprawy i jej szczegóły np.: lokalizację działki budowlanej i rodzaj budowy, numer VIN rejestrowanego pojazdu, numer i położenie działki do wypisu z rejestru gruntów itp.

Wzór pełnomocnictwa do pobrania poniżej:

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćCzesław Makowski
  • Data wytworzenia2016-01-22
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2016-01-22 12:09
  • Pełnomocnictwo szczególne (DOC)
    (dodano: 2016-01-22 12:08)
  • Pełnomocnictwo szczególne (PDF)
    (dodano: 2016-01-22 12:08)

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćCzesław Makowski
  • Data wytworzenia2016-01-22
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2016-01-22 12:09
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-05-09 06:17:01
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net