Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Ważne strony

Newsletter

Newsletter
Chcesz otrzymywać informacje na temat Biuletynu? Zapisz się!

Nawigacja

Treść strony

KARTA INFORMACYJNA SP-112

1. Nazwa procedury: Licencja na pośrednictwo przy przewozie rzeczy.

2. Nazwa Wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu

3. Podstawa prawna:

  • art. 5b, ust.2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2016.1907 z późn, zmianami)
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. 2013, poz. 916)
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.300.51)

4. Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia
Załączniki:

  • oświadczenie osoby zarządzającej transportem oraz kopię certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby;
  • oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym;
  • informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą osoby:
    a) będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową,
    b) prowadzącej działalność gospodarczą - w przypadku innego przedsiębiorcy,
    c) zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy
    – albo oświadczenie tych osób o niekaralności za przestępstwa umyślne w dziedzinach określonych w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009.
  • dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 5c ust. 2 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym (sytuacja finansowa zapewnia podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określona dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50.000 euro) wymóg ten potwierdza się:
    a) Rocznym sprawozdaniem finansowym;
    b) Dokumentami potwierdzającymi:
    - dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
    - posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
    - udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
    - własność nieruchomości.
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów z tej licencji.

5. Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Opłata administracyjna za wydanie licencji:

  • Od 2 do 15 lat – 800 zł
  • 30 lat – 900 zł
  • 50 lat – 1000 zł

Opłata wnoszona w Kasie Starostwa lub na konto w KDBS: 76 9550 0003 2024 0201 1255 0002.

6. Termin załatwienia sprawy:
Termin załatwienia sprawy do 30 dni od daty wpływu dokumentów do Wydziału Komunikacji

7. Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Transportu tel. 56 662 89 11, fax. 56 662 89 12, pokój nr 126, I piętro

8. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od jego otrzymania.

9. Dodatkowe informacje:
Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił licencji zmiany danych, o których mowa w art. 8
– nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Jeżeli zmiany, obejmują dane zawarte w z licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.

10. Formularze do pobrania:
Druki formularzy do pobrania poniżej.

drukuj

  • autor informacji: Milena Kominek
    data wytworzenia: 2013-10-02
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2013-10-17 13:15
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2017-01-10 12:31
  • autor informacji: Anna Droździel
    data wytworzenia: 2016-12-06
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2017-01-10 12:35

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 968
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2017-01-10 12:35

Baner

Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Dane kontatkowe

Starostwo Powiatowe w Toruniu

ul. Towarowa 4-6

87-100 Toruń

tel. +48 56 662 88 88
fax +48 56 662 88 89

e-mail: starostwo@powiattorunski.pl

Godziny przyjęć

poniedziałek: 7.30 - 15.30
wtorek: 7.30 - 16.30
środa: 7.30 - 15.30
czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 14.30

Konta bankowe

Opłaty za czynności geodezyjne
38 9550 0003 2024 0201 1255 0007

Opłaty komunikacyjne, najem, czynsze itp.
76 9550 0003 2024 0201 1255 0002

Opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów
92 9550 0003 2024 0201 1255 0005

Wadium
22 9550 0003 2024 0201 1255 0004

Opłaty skarbowe
37 1160 2202 0000 0000 8344 0799

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 8253863
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2017-08-21 11:43

Stopka strony

Projekt i wykonanie: extranet.pl