Rozdział 4 - Zadania naczelników wydziałów i koordynatorów biur
§ 16.
- Naczelnicy wydziałów są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór nad nimi.
- Naczelnicy wydziałów i koordynatorzy biur ponoszą przed Starostą i osobą sprawującą bezpośredni nadzór nad wydziałem jednoosobową odpowiedzialność za wyniki pracy wydziału, jego organizację pracy oraz prawidłowe i sprawne wykonywanie zadań.
- Naczelnicy wydziałów i koordynatorzy biur ustalają podział zadań i kompetencji oraz ustalają szczegółowe zakresy czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla podległych pracowników oraz zastępstwa w czasie nieobecności pracownika.
- Naczelnicy wydziałów i koordynatorzy biur przydzielają dla podległych pracowników szczegółowe zadania w zakresie zadań obronnych w formie „kart realizacji zadań operacyjnych”.
- Do kompetencji naczelników wydziałów i koordynatorów biur należy w szczególności:
- nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników,
- załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej w ramach udzielonych upoważnień,
- zapewnienie właściwych warunków pracy podległym pracownikom oraz nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników Regulaminu Organizacyjnego, dyscypliny pracy, przepisów o ochronie danych osobowych oraz innych przepisów prawnych,
- organizowanie pracy, wdrażanie usprawnień i efektywnych metod pracy mających wpływ na obsługę interesantów,
- realizacja kontroli zarządczej stosownie do obowiązujących przepisów,
- uczestnictwo w posiedzeniach Rady i jej komisjach na zasadach określonych w Statucie Powiatu,
- dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników według zasad ustalonych przez Starostę odrębnym zarządzeniem,
- uczestniczenie w realizacji zadań z zakresu działania urzędu w dziedzinie obronności państwa w czasie pokoju, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego,
- zapewnienie realizacji zadań wydziału wynikających z wprowadzenia systemu zarządzania jakością w urzędzie,
- sporządzanie opracowań, sprawozdań, analiz, informacji o realizacji zadań, także na wniosek innego wydziału,
- podpisywanie pism w zakresie właściwości rzeczowej wydziału – nie zastrzeżonych do podpisu Starosty,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów o zamówieniach publicznych.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Zarząd Powiatu Toruńskiegodata wytworzenia: 2021-10-29
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2021-11-08 14:05