Rozdział 5 - Zadania wspólne komórek organizacyjnych
Rozdział 5
Zadania wspólne komórek organizacyjnych
§ 17.
- Komórki organizacyjne Starostwa, każda w zakresie określonym w Regulaminie, podejmują działania i prowadzą sprawy związane z realizacją zadań powiatu.
 - Do wspólnych zadań należy w szczególności:
- wykonywanie zadań określonych przepisami prawa należących do kompetencji Starosty,
 - przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje Rady, posiedzenia Zarządu oraz dla potrzeb Starosty,
 - realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu Powiatu,
 - współuczestniczenie w opracowywaniu zamierzeń rozwojowych powiatu,
 - współdziałanie ze Skarbnikiem Powiatu w zakresie opracowywania projektu budżetu,
 - rozpatrywanie i załatwianie w porozumieniu z Wydziałem Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich interpelacji i wniosków radnych,
 - prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji w sprawach indywidualnych oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
 - usprawnianie organizacji, metod i form pracy wydziałów oraz podejmowanie działań na rzecz usprawnienia pracy Starostwa,
 - przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków,
 - prowadzenie w zakresie ustalonym przez Starostę kontroli i instruktażu w jednostkach organizacyjnych powiatu,
 - współpraca z komisjami Rady w zakresie zadań realizowanych przez wydziały,
 - programowanie, planowanie i nadzorowanie realizacji inwestycji i remontów,
 - wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,
 - współpraca z odpowiednimi służbami w zakresie reagowania kryzysowego i ochrony ludności,
 - wykonywanie zadań obronnych planowanych do realizacji w okresie pokoju, w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
 - przygotowywanie w ramach właściwości Wydziału materiałów informacyjnych wymaganych przepisami prawa do zamieszczenia ich w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na powiatowej stronie internetowej,
 - udzielanie informacji publicznej,
 - wdrażanie, utrzymywanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością,
 - archiwizowanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
 
 
