Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmaj 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

§ 27. Biuro Ochrony Informacji Niejawnych – „IN”

1. Biuro do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych jest wyspecjalizowaną komórką organizacyjną zajmującą się ochroną informacji niejawnych.
2. Do podstawowych zadań Biura w zakresie ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
2) zapewnienie ochrony systemu teleinformatycznego do przetwarzania informacji niejawnych,
3) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
4) okresowa kontrola ewidencji i obiegu dokumentów niejawnych w Starostwie,
5) opracowanie planu ochrony informacji niejawnych w Starostwie oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu i nadzorowanie jego realizacji,
6) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
7) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających oraz wydawanie lub odmowa wydania poświadczeń bezpieczeństwa,
8) powiadamianie Starosty o naruszeniu przepisów o ochronie informacji niejawnych w Starostwie,
9) realizacja innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
3. W Biurze tworzy się kancelarię specjalną podległą bezpośrednio Pełnomocnikowi Ochrony Informacji Niejawnych, który sprawuje nad nią nadzór.
4. Kancelarią kieruje zastępca Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych, wyznaczony przez Starostę.
5. Do zakresu działania kancelarii specjalnej należy w szczególności:
1) prowadzenie dzienników, rejestrów i książek oraz rejestracja dokumentów niejawnych,
2) nadawanie i przyjmowanie przesyłek przekazywanych za pośrednictwem poczty specjalnej lub uprawnionego przewoźnika,
3) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Starostwie,
4) udostępnianie lub wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne osobom do tego uprawnionym,
5) kontrolowanie właściwego oznaczania dokumentów niejawnych wytwarzanych w Starostwie,
6) egzekwowanie zwrotu wydanych dokumentów,
7) wykonywanie poleceń Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych.

Metryka

  • [treść archiwalna]
  • data wytworzenia: 2015-02-04
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2015-02-04 12:54
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2017-03-22 10:38

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. (56) 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 21644
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2022-02-18 10:06:51

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji