Wydział Finansowy
ul. Towarowa 4-6
tel. (56) 662 88 30 do 37 
pokój nr 203, 204, 205, piętro II
 
- Wydział Finansowy prowadzi sprawy związane z opracowywaniem projektu budżetu powiatu, zapewnia obsługę finansowo – księgową Starostwa, organizuje i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne powiatu, sporządza sprawozdania z realizacji zadań budżetowych.
 - Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
- opracowywanie projektu budżetu powiatu oraz dokonywanie analiz wykonywania budżetu,
 - nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych,
 - windykacja należności budżetowych Starostwa i Skarbu Państwa,
 - sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
 - prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
 - prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków,
 - prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego,
 - prowadzenie obsługi kasowej Starostwa,
 - gospodarowanie środkami finansowymi Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych,
 - prowadzenie rozrachunków z tyt. należności Skarbu Państwa tj. opłaty z tyt. wieczystego użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości,
 - współdziałanie z bankami i organami skarbowymi,
 - opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
 - przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczanie inwentaryzacji,
 - obsługa finansowo – księgowa budżetu powiatu i Starostwa.
 
 
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
w Wydziale Finansowym
obowiązuje od 25 maja 2018 roku
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, iż:
- Administratorem Twoich danych osobowych jest Starosta Toruński z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 6628800, e-mail: starostwo@powiattorunski.pl
 - Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz się kontaktować telefonicznie pod nr: 56 6628888 lub wysyłając e-mail na adres: iod@powiattorunski.pl
 - Możesz kontaktować się z nami w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
 - Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązków Starosty Toruńskiego wynikających z przepisów prawa:
- ustawa o rachunkowości,
 - ustawa ordynacja podatkowa,
 - ustawa o finansach publicznych,
 - ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
 - ustawa o samorządzie powiatowym
 - ustawa o pracownikach samorządowych,
 - ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych,
 - ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych,
 - ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
 - ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
 - ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
 - ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
 - Kodeks cywilny,
 - ustawa o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych,
 - ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
 - ustawa o opłacie skarbowej,
 - ustawa o podatku od towarów i usług,
 - ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
 - ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
 - ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
 - rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP,
 - ustawa o przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz o przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców.
 
 - Podanie Twoich danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
 - Odbiorcami Twoich danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
 - Twoje dane osobowe przetwarzane będą przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. 2011, Nr 14, poz. 67 zm.: Dz. U. z 2011 r. Nr 27, poz. 140) a następnie zostaną usunięte.
 - Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
 - Przysługuje Ci skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
 - Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
 
