Karta informacyjna SP-029
- Nazwa procedury:
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu - Nazwa wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu - Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- Wymagane dokumenty:
- formularz: Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia,
- dotychczasowy właściciel zawiadamia o zbyciu pojazdu zarejestrowanego organ rejestrujący załączając do formularza kopię dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu:
- osobiście
- za pośrednictwem poczty
- lub przez platformę E-Puap,
- Opłaty:
Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł. Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799. - Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów. - Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Transportu w Toruniu ul. Towarowa 4-6,
tel. 56 662 89 22
fax. 56 662 89 23
e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu.
Można umówić termin wizyty na określoną godzinę za pomocą systemu rezerwacji internetowej. - Tryb odwoławczy:
Od zawiadomienia nie służy odwołanie. - Dodatkowe informacje:
Uwaga – ważna informacja!- Właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
- zbyciu pojazdu;
- zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Przekroczenie terminu skutkuje nałożeniem kary pieniężnej w wysokości 250 zł.
- W przypadku zawiadomienia o zbyciu pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, zawiadomienie może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
- Czynności dokonuje dotychczasowy właściciel/współwłaściciel pojazdu (jeden z dotychczasowych właścicieli w przypadku, gdy jest więcej niż jeden właściciel) lub osoba przez właściciela upoważniona.
- Właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
- Formularze do pobrania:
- Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia - druk do pobrania poniżej.
Platforma e-PUAP - elektroniczne zgłoszenie
Cyfrowy Urząd - Formularz do wypełnienia
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćTomasz Piotrkowski
- Data wytworzenia2013-11-18
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2002-11-30 17:40
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2025-05-16 11:30
- Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia / nabycia pojazdu (DOCX)(dodano: 2023-10-26 09:58)