Odnośniki
Banery
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.powiattorunski.pl
Treść strony
KARTA INFORMACYJNA SP-105
1. Wydanie decyzji dot. nadania/nabicia numeru nadwozia/podwozia lub ramy
2. Nazwa wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu
3. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz.U. z 2017r.,poz. 128 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2016 poz. 1827 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2017r. poz. 1257 z późn. zm.)
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagania dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. 2017r. poz. 2355)
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzór dokumentów w tych sprawach (t.j. Dz.U. 2016 nr 1088 z późn. zm.)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U. 2016r., poz. 1377)
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz.U. 2011r., nr 236, poz. 1401 z późn. zm.).
4. Wymagane dokumenty:
- wniosek o nadanie/nabicie numeru nadwozia/podwozia lub ramy oraz
w przypadku pojazdu:
- zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM" - oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że części i podzespoły użyte do zbudowania pojazdu stanowią jego własność,
- w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego- dowód własności ramy/podwozia,
- odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu - dokumenty potwierdzające odzyskanie pojazdu po kradzieży,
- nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu - dowód własności pojazdu,
- w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu – prawomocne orzeczenie sądu dot. prawa własności,
- w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy - pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego wskazującą pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczającą ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania,
- zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona- pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego.
5. Opłaty:
- Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł.
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10 zł.
Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.
Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu:
- dowód rejestracyjny.......................................................................54,00 zł
- komplet znaków legalizacyjnych...................................................12,50 zł
- nalepka kontrolna na szybę pojazdu..............................................18,50 zł
- pozwolenie czasowe z urzędu........................................................13,50 zł
- pozwolenie czasowe na wniosek....................................................18,50 zł
- komplet nalepek na tablice tymczasowe........................................12,50 zł
- karta pojazdu ………………............……………………….…....75,00 zł
Za wydanie tablic rejestracyjnych pobiera się następujące opłaty:
- samochodowe.................................................................................80,00 zł
- motocyklowe...................................................................................40,00 zł
- motorowerowe.................................................................................30,00 zł
- tablica (przyczepa, naczepa) ...........................................................40,00 zł
- indywidualne samochodowe.......................................................1.000,00 zł
- indywidualne motocyklowe............................................................500,00 zł
- zabytkowe samochodowe...............................................................100,00 zł
- zabytkowe motocyklowe...................................................................50,00 zł
Za wydanie tablic tymczasowych z urzędu lub na wniosek właściciela:
- samochodowe....................................................................................30,00 zł
- motocyklowe.....................................................................................12,00 zł
- motorowerowe...................................................................................12,00 zł
- 1 tablica (przyczepa, naczepa)...........................................................15,00 zł
Za wydanie tablic tymczasowych na wywóz pojazdu za granicę:
- samochodowe.....................................................................................80,00 zł
- motocyklowe.......................................................................................40,00 zł
- motorowerowe....................................................................................30,00 zł
- 1 tablica (przyczepa, naczepa)............................................................40,00 zł
Za wydanie karty pojazdu:
- przy pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium RP..........................75,00 zł
- za wydanie wtórnika ……………………..........................................75,00 zł
Opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nalepki kontrolnej, karty pojazdu, znaków legalizacyjnych 0,50 zł za każdy dokument.
Wpłaty za rejestrację można dokonać w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub na konto Starostwa Powiatowego w Toruniu: KDBS 76 9550 0003 2024 0201 1255 0002.
6. Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
7. Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Transportu w Toruniu,
ul. Towarowa 4-6, tel. 56 662 89 17-22
e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu.
8. Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
9. Dodatkowe informacje:
- Dowodami własności pojazdu jest w szczególności jeden z następujących dokumentów:
a) Umowa sprzedaży
b) Umowa zamiany
c) Umowa darowizny
d) Umowa dożywocia
e) Faktura VAT lub rachunek uproszczony
f) Prawomocne orzeczenie Sądu rozstrzygające o prawie własności
g) Umowa przewłaszczenia
h) Akt notarialny - Wszystkie czynności związane z rejestracją pojazdów, zmianami zapisów w dowodzie rejestracyjnym oraz odbiorem zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego dokonuje właściciel – współwłaściciele pojazdu lub osoba upoważniona przez właściciela – współwłaściciel.
- Właściciel - osoba fizyczna przedkłada przy rejestracji dowód osobisty z wpisanym numerem PESEL. W przypadku braku dowodu – aktualne zaświadczenie z ewidencji ludności o stałym meldunku wraz z numerem PESEL oraz dokument ze zdjęciem np. paszport, prawo jazdy itp.
- Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej znajdującego się w urzędzie gminy, może zarejestrować pojazd jedynie na nazwisko właściciela lub właścicieli (tak jak osoba fizyczna).
- Osoba prawna przedkłada przy rejestracji aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenie o numerze REGON.
- Jeżeli za właściciela pojazdu sprawę załatwia inna osoba powinna mieć upoważnienie pisemne wraz z dowodem osobistym właściciela, lub upoważnienie notarialne (w tym przypadku nie wymaga się dowodu osobistego właściciela (dotyczy osób fizycznych))
- Jeżeli natomiast właścicielem pojazdu jest osoba prawna to sprawę załatwia osoba(y) upoważniona do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie dokumentów danej osoby prawnej (np. KRS-u) lub inna osoba pisemnie przez nią upoważniona
10. Formularze do pobrania:
Wniosek o nadanie/nabicie numeru nadwozia/ podwozia lub ramy - do pobrania poniżej.
Metryka
- [treść archiwalna]
- autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Piotrkowski
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2011-01-19 12:40
- zmodyfikował: Marzena Pietruszyńskaostatnia modyfikacja: 2018-03-06 11:08
Rejestr zmian
- zmieniono 2013-12-10 12:24 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej w punkcie 3. "Podstawa prawna". /10.12.2013r./
- zmieniono 2015-02-17 12:04 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja godzin przyjęć w pkt 7. karty
- zmieniono 2015-06-03 10:34 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja informacji o opłatach w punkcie 5. karty.
- zmieniono 2015-11-09 11:54 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej SP-105
- zmieniono 2015-11-09 11:58 przez Marzena Pietruszyńska: Formatowanie tekstu
- zmieniono 2015-12-10 11:14 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych karty informacyjnych
- zmieniono 2016-01-28 13:15 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej oraz "Wniosku o nadanie/nabicie numeru nadwozia/ podwozia lub ramy"
- zmieniono 2016-03-01 11:08 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
- zmieniono 2017-01-09 11:46 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
- zmieniono 2017-03-01 14:55 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
- zmieniono 2018-03-06 11:08 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.