Karta informacyjna SP-105
- Nazwa procedury:
Wydanie decyzji dot. nadania/nabicia numeru nadwozia/podwozia lub ramy. - Nazwa Wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu - Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych
- Wymagane dokumenty:
- wniosek o nadanie/nabicie numeru nadwozia/podwozia lub ramy
oraz w przypadku pojazdu:- zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM" - oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że części i podzespoły użyte do zbudowania pojazdu stanowią jego własność,
- w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego- dowód własności ramy/podwozia,
- odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu - dokumenty potwierdzające odzyskanie pojazdu po kradzieży,
- nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu - dowód własności pojazdu,
- w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu – prawomocne orzeczenie sądu dot. prawa własności,
- w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy - pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego wskazującą pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczającą ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania,
- zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona - pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego.
- wniosek o nadanie/nabicie numeru nadwozia/podwozia lub ramy
- Opłaty:
Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł.
Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10 zł.
Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.
Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu:- dowód rejestracyjny.......................................................................54,00 zł
- komplet znaków legalizacyjnych...................................................12,50 zł
- nalepka kontrolna na szybę pojazdu..............................................18,50 zł
- pozwolenie czasowe z urzędu........................................................13,50 zł
- pozwolenie czasowe na wniosek....................................................18,50 zł
- komplet nalepek na tablice tymczasowe........................................12,50 zł
- karta pojazdu ………………............……………………….…....75,00 zł
Za wydanie tablic rejestracyjnych pobiera się następujące opłaty: - samochodowe.................................................................................80,00 zł
- motocyklowe...................................................................................40,00 zł
- motorowerowe.................................................................................30,00 zł
- tablica (przyczepa, naczepa) ...........................................................40,00 zł
- indywidualne samochodowe.......................................................1.000,00 zł
- indywidualne motocyklowe............................................................500,00 zł
- zabytkowe samochodowe...............................................................100,00 zł
- zabytkowe motocyklowe...................................................................50,00 zł
Za wydanie tablic tymczasowych z urzędu lub na wniosek właściciela: - samochodowe....................................................................................30,00 zł
- motocyklowe.....................................................................................12,00 zł
- motorowerowe...................................................................................12,00 zł
- 1 tablica (przyczepa, naczepa)...........................................................15,00 zł
Za wydanie tablic tymczasowych na wywóz pojazdu za granicę: - samochodowe.....................................................................................80,00 zł
- motocyklowe.......................................................................................40,00 zł
- motorowerowe....................................................................................30,00 zł
- 1 tablica (przyczepa, naczepa)............................................................40,00 zł
Za wydanie karty pojazdu: - przy pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium RP..........................75,00 zł
- za wydanie wtórnika ……………………..........................................75,00 zł
Wpłaty za rejestrację można dokonać w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub na konto Starostwa Powiatowego w Toruniu: 40 1090 1128 0000 0001 5139 4498.
- Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów. - Jednostka prowadząca sprawę
Wydział Komunikacji i Transportu w Toruniu ul. Towarowa 4-6, tel. 56 662 89 22
e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu - Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. - Dodatkowe informacje:
- Dowodami własności pojazdu jest w szczególności jeden z następujących dokumentów:
- Umowa sprzedaży
- Umowa zamiany
- Umowa darowizny
- Umowa dożywocia
- Faktura VAT lub rachunek uproszczony
- Prawomocne orzeczenie Sądu rozstrzygające o prawie własności
- Umowa przewłaszczenia
- Akt notarialny
- Wszystkie czynności związane z rejestracją pojazdów, zmianami zapisów w dowodzie rejestracyjnym oraz odbiorem zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego dokonuje właściciel – współwłaściciele pojazdu lub osoba upoważniona przez właściciela – współwłaściciel.
- Właściciel - osoba fizyczna przedkłada przy rejestracji dowód osobisty z wpisanym numerem PESEL. W przypadku braku dowodu – aktualne zaświadczenie z ewidencji ludności o stałym meldunku wraz z numerem PESEL oraz dokument ze zdjęciem np. paszport, prawo jazdy itp.
- Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej znajdującego się w urzędzie gminy, może zarejestrować pojazd jedynie na nazwisko właściciela lub właścicieli (tak jak osoba fizyczna).
- Osoba prawna przedkłada przy rejestracji aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenie o numerze REGON.
- Jeżeli za właściciela pojazdu sprawę załatwia inna osoba powinna mieć upoważnienie pisemne wraz z dowodem osobistym właściciela, lub upoważnienie notarialne (w tym przypadku nie wymaga się dowodu osobistego właściciela (dotyczy osób fizycznych))
- Jeżeli natomiast właścicielem pojazdu jest osoba prawna to sprawę załatwia osoba(y) upoważniona do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie dokumentów danej osoby prawnej (np. KRS-u) lub inna osoba pisemnie przez nią upoważniona
- Dowodami własności pojazdu jest w szczególności jeden z następujących dokumentów:
- Formularze do pobrania:
- Wniosek o nadanie numeru/wykonanie tabliczki znamionowej – druk do pobrania poniżej.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Piotrkowskidata wytworzenia: 2018-09-11
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2018-09-14 10:43
- zmodyfikował: Marzena Pietruszyńskaostatnia modyfikacja: 2023-07-20 11:45
Rejestr zmian
- zmieniono 2019-03-26 09:45 przez Marzena Pietruszyńska: Publikacja nowego wniosku do pobrania.
- zmieniono 2022-09-26 11:03 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja numeru konta Starostwa.
- zmieniono 2023-07-20 11:45 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej w punkcie 5.
- Wniosek o nadanie/nabicie numeru nadwozia/podwozia lub ramy (DOC)(dodano: 2023-10-26 12:50)