Odnośniki
Banery
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.powiattorunski.pl
Treść strony
Rozdział 8
Zasady opracowywania i wydawania aktów prawnych Zarządu i Starosty
§ 37. 1. Zarząd na podstawie upoważnień ustawowych podejmuje:
1) uchwały,
2) zarządzenia – przepisy porządkowe podlegające zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady,
3) decyzje i postanowienia – w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
2. Starosta wydaje:
1) zarządzenia – wydane na podstawie upoważnień zawartych w aktach prawnych, niniejszym Regulaminie oraz porządkujące sprawy organizacyjne powiatu,
2) obwieszczenia – wykonawcze w odniesieniu do uchwał Rady,
3) pisma okólne – o charakterze instrukcyjnym, regulujące tok pracy,
4) decyzje i postanowienia - w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 38. 1. Projekty aktów prawnych winny być przygotowane zgodnie z powszechnie stosowanymi zasadami techniki prawodawczej.
2. Redakcja projektów aktów prawnych winna być jasna, zwięzła i poprawna pod względem językowym i powszechnie zrozumiała.
3. Akt prawny składa się z tytułu, treści i uzasadnienia.
4. Tytuł aktu prawnego zawiera następujące części:
1) oznaczenie rodzaju aktu,
2) numer aktu,
3) oznaczenie organu podejmującego akt,
4) datę aktu,
5) określenie przedmiotu aktu.
5. W treści aktu należy:
1) określić podstawę prawną z powołaniem się na konkretne przepisy upoważniające organ do określonego działania i dokładnie wskazać źródło publikacji,
2) podać zwięźle istotne postanowienia aktu ujęte w paragrafy, ustępy, punkty i litery,
3) wskazać termin realizacji,
4) określić podmioty odpowiedzialne za wykonanie lub nadzorujące realizację aktu,
5) określić sposób wejścia w życie aktu,
6) podać pełne tytuły aktów, które tracą moc,
7) umieścić klauzulę o ogłoszeniu w przypadku, jeżeli przewidują to przepisy.
§ 39. 1. Projekty aktów prawnych przygotowują właściwe pod względem merytorycznym wydziały, biura i powiatowe jednostki organizacyjne.
2. Projekty uzgodnione i zaparafowane przez bezpośredniego przełożonego przekazuje się do Biura Radców Prawnych celem zaopiniowania pod względem formalnoprawnym.
3. W przypadku stwierdzenia uchybień, dokumenty zwraca się projektodawcy w celu usunięcia wad. Poprawione projekty podlegają ponownemu opiniowaniu.
4. Prawidłowo sporządzone projekty aktów prawnych wnoszą do porządku posiedzenia Zarządu kierownicy komórek organizacyjnych Starostwa.
5. Akty prawne – po ich podpisaniu – podlegają ewidencji w rejestrach prowadzonych przez Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich.
6. Tryb uzgodnień określony w ust. 2 i 3 obowiązuje także w odniesieniu do opracowywanych w wydziałach projektów uchwał Rady.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Zarząd Powiatu Toruńskiegodata wytworzenia: 2021-10-29
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2021-11-08 14:06