Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-105

  1. Nazwa procedury:
    Wydanie decyzji dot. nadania/nabicia numeru nadwozia/podwozia lub ramy.
  2. Nazwa Wydziału:
    Wydział Komunikacji i Transportu
  3. Podstawa prawna:
  4. Wymagane dokumenty:
    • wniosek o nadanie/nabicie numeru nadwozia/podwozia lub ramy
      oraz w przypadku pojazdu:
      • zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM" - oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że części i podzespoły użyte do zbudowania pojazdu stanowią jego własność,
      • w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego- dowód własności ramy/podwozia,
      • odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu - dokumenty potwierdzające odzyskanie pojazdu po kradzieży,
      • nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu - dowód własności pojazdu,
      • w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu – prawomocne orzeczenie sądu dot. prawa własności,
      • w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy - pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego wskazującą pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczającą ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania,
      • zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona - pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego.
  5. Opłaty:
    Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł.
    Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10 zł.
    Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.
    Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu:
    • dowód rejestracyjny.......................................................................54,00 zł
    • komplet znaków legalizacyjnych...................................................12,50 zł
    • nalepka kontrolna na szybę pojazdu..............................................18,50 zł
    • pozwolenie czasowe z urzędu........................................................13,50 zł
    • pozwolenie czasowe na wniosek....................................................18,50 zł
    • komplet nalepek na tablice tymczasowe........................................12,50 zł
    • karta pojazdu ………………............……………………….…....75,00 zł
      Za wydanie tablic rejestracyjnych pobiera się następujące opłaty:
    • samochodowe.................................................................................80,00 zł
    • motocyklowe...................................................................................40,00 zł
    • motorowerowe.................................................................................30,00 zł
    • tablica (przyczepa, naczepa) ...........................................................40,00 zł
    • indywidualne samochodowe.......................................................1.000,00 zł
    • indywidualne motocyklowe............................................................500,00 zł
    • zabytkowe samochodowe...............................................................100,00 zł
    • zabytkowe motocyklowe...................................................................50,00 zł
      Za wydanie tablic tymczasowych z urzędu lub na wniosek właściciela:
    • samochodowe....................................................................................30,00 zł
    • motocyklowe.....................................................................................12,00 zł
    • motorowerowe...................................................................................12,00 zł
    • 1 tablica (przyczepa, naczepa)...........................................................15,00 zł
      Za wydanie tablic tymczasowych na wywóz pojazdu za granicę:
    • samochodowe.....................................................................................80,00 zł
    • motocyklowe.......................................................................................40,00 zł
    • motorowerowe....................................................................................30,00 zł
    • 1 tablica (przyczepa, naczepa)............................................................40,00 zł
      Za wydanie karty pojazdu:
    • przy pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium RP..........................75,00 zł
    • za wydanie wtórnika ……………………..........................................75,00 zł
      Wpłaty za rejestrację można dokonać w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub na konto Starostwa Powiatowego w Toruniu: 40 1090 1128 0000 0001 5139 4498.
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
  7. Jednostka prowadząca sprawę
    Wydział Komunikacji i Transportu w Toruniu ul. Towarowa 4-6, tel. 56 662 89 22
    e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
    Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu
  8. Tryb odwoławczy:
    Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
  9. Dodatkowe informacje:
    • Dowodami własności pojazdu jest w szczególności jeden z następujących dokumentów:
      • Umowa sprzedaży
      • Umowa zamiany
      • Umowa darowizny
      • Umowa dożywocia
      • Faktura VAT lub rachunek uproszczony
      • Prawomocne orzeczenie Sądu rozstrzygające o prawie własności
      • Umowa przewłaszczenia
      • Akt notarialny
    • Wszystkie czynności związane z rejestracją pojazdów, zmianami zapisów w dowodzie rejestracyjnym oraz odbiorem zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego dokonuje właściciel – współwłaściciele pojazdu lub osoba upoważniona przez właściciela – współwłaściciel.
    • Właściciel - osoba fizyczna przedkłada przy rejestracji dowód osobisty z wpisanym numerem PESEL. W przypadku braku dowodu – aktualne zaświadczenie z ewidencji ludności o stałym meldunku wraz z numerem PESEL oraz dokument ze zdjęciem np. paszport, prawo jazdy itp.
    • Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej znajdującego się w urzędzie gminy, może zarejestrować pojazd jedynie na nazwisko właściciela lub właścicieli (tak jak osoba fizyczna).
    • Osoba prawna przedkłada przy rejestracji aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenie o numerze REGON.
    • Jeżeli za właściciela pojazdu sprawę załatwia inna osoba powinna mieć upoważnienie pisemne wraz z dowodem osobistym właściciela, lub upoważnienie notarialne (w tym przypadku nie wymaga się dowodu osobistego właściciela (dotyczy osób fizycznych))
    • Jeżeli natomiast właścicielem pojazdu jest osoba prawna to sprawę załatwia osoba(y) upoważniona do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie dokumentów danej osoby prawnej (np. KRS-u) lub inna osoba pisemnie przez nią upoważniona
  10. Formularze do pobrania:
    • Wniosek o nadanie numeru/wykonanie tabliczki znamionowej – druk do pobrania poniżej.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Piotrkowski
    data wytworzenia: 2018-09-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-09-14 10:43
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2023-07-20 11:45

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 23707
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-10-26 12:50:42

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji