Podinspektor ds. ochrony środowiska (Ogłoszenie nr 2110.8.2025)
Ogłoszenie Nr 2110.8.2025
Starostwo Powiatowe w Toruniu
ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Podinspektora ds. ochrony środowiska
Wymiar godzinowy – 1 etat
- Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska, administracji lub prawa,
- co najmniej roczny staż pracy w administracji publicznej,
- kandydat jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
- kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią.
- Wymagania dodatkowe: obsługa komputera, pakietu MS OFFICE, znajomość przepisów prawa z zakresu ustaw: Prawo ochrony środowiska, Prawo łowieckie, ustawy o lasach, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o rybactwie śródlądowym, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie, systemu administracji publicznej, w tym samorządu terytorialnego.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku
Do szczegółowego zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracownika na zajmowanym stanowisku należy prowadzenie spraw na podstawie:- ustawy z 18 kwietnia 1985r. o rybactwie śródlądowym w zakresie:
- prowadzenie nadzoru nad wydawaniem kart wędkarskich i łowiectwa podwodnego,
- wydawanie zezwoleń na przegrodzenie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej na wodach niezaliczonych do wód śródlądowych żeglownych,
- prowadzenie spraw związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem Społecznej Straży Rybackiej.
- ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m w zakresie:
- rejestracji jednostki pływającej,
- rezerwacji numeru dla jednostki pływającej,
- zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym jednostki pływającej,
- wydawanie wtórnika dowodu rejestracyjnego jednostki pływającej,
- wydawania wyciągu i odpisu z rejestru,
- wykreślenia z rejestru jednostki pływającej,
- wprowadzania informacji o zbyciu i nabyciu jednostki pływającej,
- weryfikacja jednostki pływającej w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS).
- ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach w zakresie:
- wydawania zaświadczeń o objęciu działek uproszczonym planem urządzenia lasu,
- wydawania odpisów z uproszczonych planów urządzania lasów,
- ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody w zakresie:
- przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o posiadaniu zwierząt gatunków wymienionych w załączniku do rozporządzenia Rady (WE) objętych ochroną gatunkową,
- prowadzenia rejestru zwierząt należących do gatunków, podlegających ochronie gatunkowej na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej, tj. płazów, gadów, ptaków i ssaków.
- ustawy z 13 października 1995r. prawo łowieckie w zakresie:
- wydawania zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców,
- wydawania zezwoleń na czasowe przetrzymywanie zwierzyny łownej.
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie:
- przygotowanie umów w zakresie udzielanej dotacji,
- sporządzanie dokumentów rozliczeniowych do umowy dotacji,
- współpraca w tworzeniu budżetu dla działu ochrona środowiska i przedkładanie propozycji zmian budżetu w trakcie roku,
- przygotowanie dokumentacji zadań realizowanych z dochodów z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, przekazanych organizacjom pozarządowym w ramach ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie, w szczególności:
- sprawdzanie kompletności dokumentacji przekazanej przez organizację pozarządowe,
- wzywanie do jej uzupełnienia,
- przygotowanie złożonych wniosków o udzielenie dotacji do rozpatrzenia przez Zarząd Powiatu,
- występowanie do organizacji o sprostowanie wniosków lub o sporządzenie korekty wniosków,
- przygotowanie umowy dotacji,
- dokonanie rozliczenia umowy, zgodnie z odrębnymi przepisami prawa finansowego,
- przeprowadzanie kontroli organizacji pozarządowych w zakresie realizacji dotowanych zadań.
- ustawy z dnia 4 listopada 2022r. o Centralnym Azylu dla Zwierząt:
- udzielanie informacji Dyrektorowi Centralnego Azylu dla Zwierząt w sprawie ustalenia właściciela lub posiadacza zwierzęcia czasowo przetrzymywanego w ośrodku.
- ustawy z 18 kwietnia 1985r. o rybactwie śródlądowym w zakresie:
- Warunki pracy na danym stanowisku:
- praca będzie wykonywana w Starostwie Powiatowym w Toruniu przy ul. Towarowej 4-6,
- praca o charakterze biurowym,
- praca przy monitorze ekranowym, wymagająca wymuszonej pozycji ciała,
- kontakt z klientem, w tym liczne kontakty telefoniczne,
- praca w dniach: poniedziałek, środa, czwartek, w godz. 7.30-15.30, wtorek w godz. 7.30-16.30, piątek w godz. 7.30-14.30,
- wymiar czasu pracy – 1 etat.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu luty 2025r. przekroczył 6 %.
- Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (np. dyplom, zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
- oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 6 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
- kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata, gdy kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych – dot. przypadku, gdy wskaźnik zatrudnienia, o którym mowa w pkt 5, jest niższy niż 6%, wówczas pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych (z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych), przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób przedstawionych kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata*.
*kandydat, który zamierza skorzystać z niniejszego uprawnienia obowiązany jest złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dot. zdrowia, o treści: „Wyrażam zgodę, zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, na przetwarzanie moich danych osobowych dotyczących zdrowia, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO”.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie należy składać osobiście w siedzibie Starostwa, punkt informacyjny na parterze budynku, pocztą elektroniczną w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora ds. ochrony środowiska, w terminie do dnia 4 kwietnia 2025 r.
Przy każdej formie dostarczenia ofert tj: wysłania pocztą, drogą elektroniczną lub osobiście decyduje data wpływu do Starostwa. Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiattorunski.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Towarowej 4-6.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
- Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Starosta Toruński z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 6628800, e-mail: starostwo@powiattorunski.pl.
- Inspektorem Ochrony Danych jest Sekretarz Powiatu, Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Inspektora: tel. 56 662 88 88, e-mail: iod@powiattorunski.pl.
- Można kontaktować się z nami w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
- Cel i podstawy przetwarzania Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Odbiorcą Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą przez okres wskazany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. 2011, Nr 14, poz. 67 z późn. zm.).
- Mają Państwo prawo do:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie Waszych danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
- Państwa dane nie będą przekazane do państwa poza Unię Europejską lub do organizacji międzynarodowej.
- Informacja o wymogu podania danych. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
W Starostwie Powiatowym w Toruniu funkcjonuje Regulamin zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń wewnętrznych, wdrożony zarządzeniem nr 47/2024 Starosty Toruńskiego z 25 września 2024 roku.
drukuj (Podinspektor ds. ochrony środowiska (Ogłoszenie nr 2110.8.2025))
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćAnna Krupska
- Data wytworzenia2025-03-21
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2025-03-24 15:14
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne (Ogłoszenie Nr 2110.8.2025)
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne
na wolne stanowisko urzędnicze
Podinspektor ds. ochrony środowiska w Wydziale Środowiska
(1 etat)
Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na ww. stanowisko pracy, do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowały się następujące kandydatki spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu:
- Paulina Chrobak, zamieszkała w Toruniu
- Magdalena Milewska, zamieszkała w Toruniu
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćMaria Makowska
- Data wytworzenia2025-04-09
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2025-04-09 11:57