DYREKTOR DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W PIGŻY OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
KIEROWNIK DZIAŁU TERAPEUTYCZNO – OPIEKUŃCZEGO
1. Wymagania niezbędne (wymagania konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku):
- wykształcenie wyższe medyczne w zakresie pielęgniarstwa lub wyższe pedagogiczne lub inne o podobnym profilu ( m.in. socjologia, pedagogika, psychologia, praca socjalna)
- staż pracy: co najmniej 5 lat, w tym 3 lata w jednostkach pomocy społecznej,
- nieposzlakowana opinia;
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
2. Wymagania dodatkowe (wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku):
- doświadczenie w pracy w jednostkach z sektora finansów publicznych
- znajomość ustaw: o samorządzie powiatowym, o pomocy społecznej, o ochronie zdrowia psychicznego, o zdrowiu publicznym oraz rozporządzenia w sprawie domów pomocy społecznej i w sprawie zajęć rehabilitacji społecznej w domach pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- umiejętność organizowania pracy własnej;
- punktualność, odpowiedzialność, samodzielność;
- dokładność i staranność wykonywania zadań;
- umiejętność zarządzania i organizacji pracy personelu;
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, radzenia sobie ze stresem i pracy pod presją czasu;
- znajomość pakietu MS Office (Word, Excel)
- dodatkowym atutem będzie posiadanie specjalizacji z zakresu „Organizacji pomocy społecznej” oraz praca na podobnym stanowisku.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- kierowanie działem Domu zgodnie z obowiązującymi przepisami, wytycznymi i poleceniami Dyrektora,
- przygotowywanie harmonogramów czasu pracy dla podległych pracowników, bieżąca kontrola czasu pracy pracowników oraz opracowanie planów urlopowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy,
- ustalanie zadań dla poszczególnych stanowisk pracy oraz zakresu obowiązków
i odpowiedzialności dla podległych pracowników jak również ocena ich pracy, - przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji na określony temat z zakresu działania działu,
- opracowywanie projektów zarządzeń, regulaminów, procedur i instrukcji;
- opracowywanie propozycji do projektu budżetu (planowanie dochodów i wydatków związanych z zadaniami realizowanymi przez dział),
- organizowanie i realizowanie zadań statutowych Domu w zakresie usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających na poziomie obowiązującego standardu w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb mieszkańców Domu,
- organizowanie i nadzór nad zajęciami rehabilitacyjnymi i podnoszącymi sprawność mieszkańców Domu,
- organizowanie i nadzór nad zajęciami aktywizującymi mieszkańców Domu w formie terapii zajęciowej, zajęć kulturalno – oświatowych, wycieczek, spotkań integracyjnych itp.,
- organizowanie warunków do rozwoju samorządności mieszkańców Domu poprzez utrzymywanie kontaktu z Radą Mieszkańców, udział w spotkaniach społeczności mieszkańców,
- kierowaniem i czynny udział w pracach Zespołu Terapeutyczno-Opiekuńczego,
- sprawowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, a w szczególności terminowej i systematycznej identyfikacji i analizy ryzyka oraz adekwatnej reakcji na ryzyko w obszarze działań kierowanego działu;
- współpraca z instytucjami i służbami w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania DPS.
4. Warunki pracy:
- Praca wykonywana będzie w Domu Pomocy Społecznej w Pigży, ul. Szkolna 8, 87 – 152 Łubianka;
- Wymiar etatu: 1;
- Czas pracy : 8 – godzinna dobowa norma czasu pracy i przeciętnie 40 - godzinna norma tygodniowa w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy;
- Praca przy komputerze poniżej 4 godzin dziennie;
- Stanowisko związane z podejmowaniem decyzji;
- W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zastosowanie będą miały przepisy art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r.
o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530); - Planowany termin zatrudnienia – 02 stycznia 2023r.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w DPS w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej nie przekracza 6%.
5. Wykaz wymaganych dokumentów i oświadczeń:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- dokumenty poświadczające wykształcenie – kopie,
- oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 6 ust.1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. 530),
- kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie (w załączeniu),
- podpisana klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (w załączeniu),
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach – kopie,
- dokumenty potwierdzające dotychczasowe doświadczenie zawodowe i posiadany staż pracy – kopie, jeżeli stosunek pracy trwa nadal –zaświadczenie o zatrudnieniu,
UWAGA
Wszystkie składane dokumenty aplikacyjne muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
Kopie dokumentów muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
6. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie należy składać osobiście w siedzibie Domu Pomocy Społecznej w Pigży (Sekretariat) lub listownie na adres: Dom Pomocy Społecznej w Pigży,
ul. Szkolna 8, 87 – 152 Łubianka z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze: „ Kierownik Działu Terapeutyczno – Opiekuńczego ” w terminie do dnia 05.12.2022 r., do godz. 12:00.
W przypadku dokumentów przesłanych listownie decyduje data wpływu do DPS.
Dokumenty, które wpłyną do DPS po terminie określonym w ogłoszeniu o naborze, nie będą rozpatrywane.
7. Informacja o wynikach naboru:
- Informacja o osobach spełniających wymogi formalne naboru oraz o terminie rozmowy kwalifikacyjnej zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Toruniu (http://bip.powiattorunski.pl).
- Informacja o wyniku naboru zostanie ogłoszona jak w pkt. 1.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 56 / 674 08 00 lub 674 08 01