Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od czwartek 2019-10-31 godz. 12:25 do środa 2019-11-13 godz. 10:00 piątek 2019-11-15 godz. 12:00
Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Wyjaśnienie treści SIWZ
data opublikowania zdarzenia: 2019-11-08 09:00
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Szczegółowa informacja:

Zamawiający: Zarząd Powiatu Toruńskiego

z siedzibą: Starostwo Powiatowe w Toruniu

ul. Towarowa 4-6 87 - 100 Toruń

Znak: OR.272.1.12.2019

 

 

Wyjaśnienie do SIWZ do zamówienia publicznego pn. Świadczenie usług pocztowych
na rzecz Starostwa Powiatowego w Toruniu

 

Zamawiający, działając zgodnie z art. 38 ust. 1, 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) wyjaśnia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia sporządzonej w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

 

Zapytanie Wykonawcy:

 

Pytanie 1

Zamawiający w pkt. 2 ppkt. SIWZ 2) Opis przedmiotu zamówienia – definiuje, że „paczki pocztowe – przesyłka rejestrowana, niebędące przesyłką listową, o masie do 20 000 g”.

Wykonawca informuje, że paczki pocztowe przy założeniu usługi powszechnej mają ograniczenie wagowe do 10 000 g., a ponadto biorąc pod uwagę iż Zamawiający w Formularzu oferty przewiduje jedynie paczki do 5 kg czyli 5000 g Wykonawca wnosi o wykreślenie „do 20 000 g” i wpisanie „do 10000 g”

 

Pytanie 2

Zamawiający w pkt. 2 SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia – wskazuje, że „Przesyłki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę na podany adres do każdego miejsca w kraju i za granicą”.

Wykonawca informuje, że przesyłki doręczane są poza granicami zgodnie z wiążącymi Rzeczpospolitą Polską umowami międzynarodowymi dotyczącymi świadczenia usług pocztowych oraz wiążącymi Regulaminami Światowego Związku Pocztowego. Wykonawca wskazuje, iż nie może zagwarantować doręczenia przesyłek do każdego adresu poza granicami kraju.

W związku z tym prosimy o zmianę tego zapisu na następujący „Przesyłki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego miejsca w kraju, a poza jego granicami do  państw ujętych w wykazie umieszczonym w cenniku usług powszechnych.

 

Pytanie 3

Zamawiający w pkt. 2 lit c Opisu przedmiotu zamówienia w SIWZ – określił terminy, w jakich Wykonawca zobowiązany jest doręczać przesyłki.

Czy Zamawiający dopuszcza modyfikację treści tego punktu na zgodną i tożsamą z postanowieniem dotyczącymi terminów doręczania przesyłek pocztowych, które zostały uregulowane Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013 r, poz. 545), wydanego na podstawie ustawy Prawo Pocztowe, a które to sformułowania podkreślają deklaratywność a nie obligatoryjność podanych terminów tj. wpisanie zamiast słowa „zobowiązany”  słowa „ deklaruje” ?

 

Pytanie 4

Zamawiający w pkt. 2  Opis przedmiotu zamówienia do  SIWZ – wskazuje, że Nadawanie przesyłek zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego, będzie się odbywać
z wykorzystaniem potwierdzeń odbioru - druki KPA-5. Zamawiający zakupi we własnym zakresie formularze zwrotnych potwierdzeń odbioru stosowanych przy nadawaniu przesyłek zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego, tzw. białe zwrotki na druku KPA-5”.

Wykonawca informuje, że stosowanie przez nadawców w obrocie pocztowym różnorodnych formularzy potwierdzenia odbioru wpływa na obniżenie jakości świadczonych usług pocztowych, a także na koszty związane z procesem ich opracowywania, dlatego też druki potwierdzenia odbioru funkcjonujące
w obrocie pocztowym muszą spełniać zarówno określone wymagania techniczne, jak również zapisy na formularzu merytoryczne wynikać z obowiązujących przepisów prawa.

Zgodnie z § 13 ust. 4 Regulaminu świadczenia usług powszechnych Poczta Polska dopuszcza do stosowania przez Klientów formularze własnego nakładu, bez konieczności ich zatwierdzania, jeżeli ich wzory są identyczne z tymi  zamieszczonymi na stronie www.poczta-polska.pl. W/w Regulamin jest dokumentem na podstawie którego są świadczone usługi dla Klientów.

Ponieważ KPA oraz Ordynacja podatkowa nie mają aktów wykonawczych, a więc nie ma
w obowiązujących aktach prawnych wzorów druków potwierdzeń odbioru w postępowaniu administracyjnym oraz postępowaniu podatkowym, Poczta Polska przygotowała wzory takich potwierdzeń odbioru, umieszczając na nich zapisy wynikające z KPA i Ordynacji podatkowej i zamieściła je na stronie www. Powołując się na ww. zapis Regulaminu – jeżeli Klient zastosuje do nadawanych przesyłek potwierdzenie odbioru zgodne z jednym z ww. wzorów (w tym również zgodnie z wymogami technicznymi), jego zastosowanie nie wymaga zatwierdzenie przez Pocztę Polską przed jego wprowadzeniem do obrotu pocztowego.

Załączamy wzory obowiązujących druków potwierdzenia odbioru w poszczególnych rodzajach postępowania.

Wnioskujemy o zastąpienie zaproponowanego przez Zamawiającego wzoru na dopuszczony przez Wykonawcę spełniający wymogi wybranego rodzaju postępowania.

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę w proponowanym zakresie?

 

Pytanie 5

Zamawiający w pkt. 2 Opis przedmiotu zamówienia do SIWZ – wskazuje, że „Na żądanie Zamawiającego Wykonawca musi udokumentować, w formie papierowej (np. kopia zbiorczego spisu potwierdzenia odbioru, wydruk komputerowy itp.), odbiór przesyłki rejestrowanej ze wskazaniem co najmniej nazwiska osoby odbierającej przesyłkę i datą jej odbioru. Każdorazowo dokument taki zostanie opatrzony datą sporządzenia, podpisem sporządzającego i pieczęcią firmową Wykonawcy.”

Wykonawca informuje, że czynność ta jest możliwa za dodatkową opłatą zgodnie z Cennikiem opłat dodatkowych do usług powszechnych i niepowszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym.

 

Dlatego też Wykonawca wnosi o wykreślenie tego wymogu z SIWZ a jeśli Zamawiający pozostawi bez zmian ten zapis i go nie wykreśli, wnosi o umożliwienie wyceny tej żądanej dodatkowej usługi poprzez dodanie takiej możliwości w formularzu wyceny.

 

Pytanie 6

Zamawiający w pkt. 4 ppkt 1-6 Warunki udziału w postępowaniu do SIWZ, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na

- przyjmowaniu przesyłek

- doręczaniu przesyłek

a w ppkt. 3 Zamawiający wskazuje, że „Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie przez niego wskazanym, nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia do wglądu kopii umów
o pracę zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa w ppkt 1.” Natomiast w ppkt 4 Zamawiający dodaje: „ Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie pkt. 3, lub oświadczeń pracowników, że zostali zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym SIWZ wzorze umowy.

Wykonawca wnosi o wykreślenie tego wymogu lub jego modyfikację z uwagi na to, że Zamawiający wymaga od Wykonawcy świadczenie usług pocztowych polegających na dostarczaniu przez Wykonawcę przesyłek nadanych przez Zamawiającego na podany adres do każdego miejsca w kraju
i za granicą. Wykonawca zatrudnia około 80 000 pracowników i świadczy usługi dla wielu podmiotów i nie ma możliwości wydzielenia i tym samym wskazania, wszystkich pracowników uczestniczących w przejmowania i doręczaniu przesyłek właśnie tego konkretnie zamawiającego na terenie całego kraju.

Dodatkowo, w przypadku przesyłek doręczanych za granicą Wykonawca nie ma możliwości pozyskania umów pracowników doręczających takie przesyłki, ponieważ nie są to pracownicy Wykonawcy tylko podmiotów, które z Wykonawcą maja podpisane stosowne umowy
o czym była mowa wyżej.

Wykonawca informuje ponadto, że przekazywanie Zamawiającemu informacji jak wyżej jest równoznaczne z udostępnianiem szerokiego zakresu danych osobowych, które nie są Zamawiającemu niezbędne z punktu widzenia celu, jakim jest kontrola spełniania przez Wykonawcę wymagań
w zakresie zatrudnienia przez niego pracowników na podstawie umowy o pracę. Brak jest również uzasadnienia dla obciążania Wykonawcy dodatkowymi kosztami wynikającymi z konieczności przeglądnięcia akt osobowych wielu tysięcy pracowników celem wyodrębnienia umów o pracę następnie wykonania wielu tysięcy kopii i przekazanie ich do Zamawiającego i to wszystko w trzy dni! Dla Zamawiającego nie powinno być istotne kto konkretnie zatrudniony jest u Wykonawcy na podstawie Umowy o pracę i na jakich warunkach, a jedynie sam fakt zatrudnienia osób w takiej formie – dla potwierdzenia którego nie jest konieczna Zamawiającemu znajomość imion, i nazwisk miejsca ich pracy i innych danych,  które znajdują się w umowach o pracę.

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych stoi na stanowisku, iż z regulacji zawartych w art. 29 ust. 3a oraz 36 ust. 2 pkt. 8a ustawy Prawo zamówień publicznych nie można wywodzić podstawy do przekazywania Zamawiającemu danych osobowych pracowników, a zarówno dokumentowanie zatrudnienia osób, o których mowa w art. w art. 29 ust. 3a, jak i kontrola spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w tym artykule może odbywać się w sposób, który nie będzie wiązał się
z przetwarzaniem danych indywidualnych osób.

Wykonawca może np. być zobowiązany do złożenia oświadczenia o ilości osób zatrudnionych na umowę o pracę w wybranych obszarach firmy, np. w placówce nadawczej Wykonawcy obsługującej Zamawiającego.

W związku z powyższym prosimy o wykreślenie zapisu pkt 4 ppkt 1-6, bowiem w przypadku wykonywania usług pocztowych, jak widać z powyższego nie ma możliwości wyodrębnienia pracowników dedykowanych wykonaniu wyłącznie usług jednego Zamawiającego albo stosowne zmodyfikowanie i oparcie wymagań na oświadczeniu Wykonawcy o ilości osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w wybranych przez Zamawiającego obszarach Wykonawcy.

 

Pytanie 7

W pkt. 11 SIWZ Opis kryteriów (…) przy wyborze oferty (…) Zamawiający przewiduje kryterium – liczba pracowników zatrudnionych na umowę o pracę wskazując, że wyliczenie wskaźnika zatrudnienia ma opierać się na osobach, które będą zatrudnione bezpośrednio przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. Taka jak wskazał już Wykonawca, nie ma żadnej możliwości określenia jakiejkolwiek grupy pracowników zatrudnionych przez operatora pocztowego, która będzie „zatrudniona bezpośrednio przy realizacji zamówienia”, będącego przedmiotem niniejszego postępowania. Kryterium to jest opisane zbyt ogólnie i nie daje Wykonawcy możliwości dokonania jakiejkolwiek deklaracji wskaźnika, skoro nie jest możliwe określenie pracowników, którzy będą bezpośrednio zaangażowania w realizacje zamówienia.

 

W związku z powyższym Wykonawca wnosi o wykreślenie tego kryterium i pozostawienie jedynie kryterium cena albo jego stosowne zmodyfikowanie poprzez wyraźne jednoznaczne dookreślenie pojęcia „osoby zatrudnionej bezpośrednio przy realizacji zamówienia”.

 

Pytanie 8

Zamawiający w § 1 ust. 1 wzoru umowy będącego Załącznikiem nr 5 do SIWZ wskazuje, że „Przedmiotem umowy jest świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Toruniu usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych, zwrotnych potwierdzeń odbioru oraz ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych nadawanych przez zamawiającego  w okresie trwania umowy”.

Jednakże przedmiotem umowy jest również usługa odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego i stąd konieczne jest dopisanie jej w powołanym ust. 1 Wykonawca wnosi więc o dodanie po słowie zamawiającego „oraz usługi odbioru korespondencji z siedziby Zamawiającego”.

 

Pytanie 9

 

Zamawiający w SIWZ – Załącznik nr 5 – wzór umowy  § 4 ust. 4 stwierdza, że  „Ceny jednostkowe brutto podane w ofercie – formularzu oferty – są stałe przez cały okres obowiązywania umowy,
z zastrzeżeniem postanowień ust. 6 niniejszego paragrafu.”

Wykonawca zauważa, że  jako operator wyznaczony, zobowiązany do świadczenia usług pocztowych,
w tym także usług o charakterze powszechnym, nie może swobodnie ustalać cen za świadczenie tego typu usług. Przepisy zamieszczone w rozdziale IV ustawy Prawo pocztowe wyznaczają ścisły reżim ustalania opłat za świadczenie powszechnych usług pocztowych.

Zatem w przypadku zmian cen w trakcie wykonywania umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania, zwłaszcza wiążącej strony w dłuższym okresie czasu, w świetle istotnych postanowień zawartych w treści SIWZ, Wykonawca realizując zamówienia w cenach wynikających z formularza, zmuszony będzie do świadczenia powszechnych usług pocztowych
z naruszeniem przepisów ustawowych, nie tylko z zakresu prawa pocztowego, ale także cywilnego, czy antymonopolowego. Taki stan rzeczy byłby niedopuszczalny zarówno ze względu na ustawowe obowiązki ciążące na Wykonawcy jako operatorze wyznaczonym, jak również ze względu na narażenie Wykonawcy na odpowiedzialność odszkodowawczą, której zakres trudno nawet przewidzieć.

Ponadto zauważyć należy, iż Wykonawca zawierając umowę musi uwzględnić obowiązującą aktualnie stawkę podatku VAT. Natomiast wystawiając fakturę VAT za wykonane zamówienie publiczne musi naliczyć podatek w wysokości obowiązującej w dacie wystawienia faktury, a nie w dacie podpisywania umowy czy też składania oferty przetargowej. W efekcie w przypadku ustawowej zmiany przepisów
w zakresie podatków, w tym w szczególności skutkującej objęciem podatkiem VAT usług dotychczas nieopodatkowanych lub zmiany stawek podatku VAT, wykonawca zamówienia publicznego będzie musiał zmniejszyć kwotę należnego wynagrodzenia netto, ponieważ zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych zasadniczo nie jest możliwa zmiana ceny realizacji zamówienia podana
w ofercie, na podstawie której został wybrany dany wykonawca, a nieprzewidziana w SIWZ bądź ogłoszeniu o zamówieniu. W przypadku Wykonawcy jako operatora wyznaczonego, zobowiązanego do świadczenia powszechnych usług pocztowych, w przypadku zmiany przepisów w zakresie podatku VAT doszłoby do sytuacji świadczenia tych usług w wysokości niższej aniżeli obowiązujące opłaty.

Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. Zamawiający w treści SIWZ nie przewidział  możliwości zmiany cen jednostkowych w dwóch kluczowych przypadkach a mianowicie w przypadku zmiany cennika na usługi powszechne oraz zmiany przepisów  dotyczących opodatkowania podatkiem VAT usług pocztowych. .

Czy zatem Zamawiający uwzględni zmianę istotnych postanowień umowy poprzez modyfikację
ust. 4 i 6 nadając mu następujące brzmienie:

"Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany cen jednostkowych brutto, w przypadku:

a) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy; jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie podatku od towarów i usług, Zamawiający, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu ze strony Wykonawcy o zaistnieniu tego zdarzenia, zobowiązuje się do uiszczenia opłaty powiększonej o podatek od towarów i usług według stawki obowiązującej na dzień wystawienia faktury VAT;

b) zmiany „cen jednostkowych brutto” w poszczególnych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę
w Formularzu cenowym (stanowiącym załącznik do umowy) w sytuacji spowodowanej zmianami tych cen w sposób dopuszczony przez Prawo pocztowe; jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie cen jednostkowych poszczególnych usług, Zamawiający, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu ze strony Wykonawcy o zaistnieniu tego zdarzenia, zobowiązuje się do uiszczenia opłaty za świadczone usługi w wysokości obowiązującej na dzień wystawienia faktury VAT.”

 

Pytanie 10

Wykonawca z uwagi na swoje stanowisko zawarte w pytaniu nr 6 wnosi o wykreślenie z Załącznika nr 5 – wzór umowy § 6 ust. 4 a z uwagi na fakt przysługiwania Zamawiającemu odszkodowania w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług pocztowych na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących zawartych w Prawie pocztowym, Wykonawca wnosi dodatkowo o wykreślenie kar przewidzianych w § 6  ust. 2 i 3.

 

Pytanie 11

Zamawiający w SIWZ – Załącznik nr 5 – wzór umowy § 6 ust. 8 przewidział, że „W przypadku nieterminowego odbioru przesyłek przygotowanych do wyekspediowania, zamawiającemu przysługuje prawo do naliczenia kary umownej w wysokości 0,5 % miesięcznej kwoty za usługę odbioru przesyłek z siedziby zamawiającego za każdy dzień zwłoki.”

Wykonawca informuje, że roszczenia odszkodowawcze za tę usługę odbywają się zgodnie
z Regulaminem świadczonej usługi tj. odbiór korespondencji z siedziby Zamawiającego i stoją
w sprzeczności z zapisem proponowanym przez Zamawiającego. Wykonawca proponuje więc zmianę treści ust. 8 na:

„Zamawiającemu przysługuje kara umowna za niezgłoszenie się po odbiór przesyłek w oznaczonym dniu, w wysokości 200% opłaty za jeden odbiór” (§ 11 Regulaminu świadczenia usługi Poczta Firmowa).

 

Pytanie 12

Wykonawca wnosi o wyjaśnienie, czy Zamawiający umożliwi dodanie przez Wykonawcę do umowy załączników operacyjnych, tj. w szczególności Regulaminów w których znajdą się m.in. informacje dotyczące szczegółowych zasad świadczenia usług na rzecz Zamawiającego?

 

Pytanie 13

Wykonawca wnosi o doprecyzowanie:

- formatu przesyłek poz. I (1-3, 1-3) II (1-3, 1-3), III (1-3, 1-3)

- wagi przesyłek i strefy IV (1-2)

- wagi oraz czy to jest obrót krajowy czy zagraniczny? poz. IV(1)

- obrót krajowy czy zagraniczny? poz. VI (1)

- formatu (zwrot przesyłek pocztowych i zwrot przesyłek pocztowych ZPO)

w Załączniku nr 2 str.3/3 Formularz ofertowy.

 

Odpowiedź Zamawiającego:

 

Odpowiedź na pytanie 1

Zamawiający modyfikuje zapisy specyfikacji – fragment „do 20 000 g” otrzymuje brzmienie „do „10 000 g” - zmodyfikowany załącznik nr 2 str. 3/3 Formularz ofertowy w załączeniu.

 

Odpowiedź na pytanie 2

Zamawiający modyfikuje zapisy specyfikacji – fragment „Przesyłki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę na podany adres do każdego miejsca w kraju i za granicą” otrzymuje brzmienie „Przesyłki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego miejsca w kraju, a poza jego granicami do państw ujętych w wykazie umieszczonym w cenniku usług powszechnych”. Zmodyfikowana SIWZ w załączeniu.

 

Odpowiedź na pytanie 3

Zamawiający odstępuje od modyfikacji treści specyfikacji.

 

Odpowiedź na pytanie 4

Zamawiający nie dopuszcza zmiany, stosowany przez Zamawiającego druk potwierdzenia odbioru jest zgodny z dopuszczonym przez Wykonawcę.

 

Odpowiedź na pytanie 5

Zamawiający rezygnuje z zapisu  „Na żądanie Zamawiającego Wykonawca musi udokumentować, w formie papierowej (np. kopia zbiorczego spisu potwierdzenia odbioru, wydruk komputerowy itp.), odbiór przesyłki rejestrowanej ze wskazaniem co najmniej nazwiska osoby odbierającej przesyłkę i datą jej odbioru. Każdorazowo dokument taki zostanie opatrzony datą sporządzenia, podpisem sporządzającego i pieczęcią firmową Wykonawcy.” I  wprowadza zapis „Wykonawca gwarantuje Zamawiającemu możliwość śledzenia przesyłki”.

 

Odpowiedź na pytanie 6

Zamawiający modyfikuje zapisy specyfikacji - zmodyfikowana SIWZ w załączeniu.

 

Odpowiedź na pytanie 7

Zamawiający modyfikuje zapisy specyfikacji – fragment SIWZ „liczba pracowników zatrudnionych na umowę o pracę” otrzymuje brzmienie „liczba pracowników zatrudnionych na terenie Torunia i powiatu toruńskiego na umowę o pracę” - zmodyfikowana SIWZ w załączeniu.

 

Odpowiedź na pytanie 8

Zamawiający modyfikuje zapisy specyfikacji – fragment wzoru umowy „Przedmiotem umowy jest świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Toruniu usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych, zwrotnych potwierdzeń odbioru oraz ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych nadawanych przez zamawiającego  w okresie trwania umowy” otrzymuje brzmienie:

 

„Przedmiotem umowy jest świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Toruniu usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych, zwrotnych potwierdzeń odbioru oraz ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych nadawanych przez zamawiającego oraz usługi odbioru korespondencji z siedziby Zamawiającego w okresie trwania umowy” – zmodyfikowany wzór umowy w załączeniu (w zmodyfikowanej SIWZ).

 

Odpowiedź na pytanie 9

Zamawiający modyfikuje częściowo zapisy wzoru umowy z SIWZ – dodany zostaje fragment  

„jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie podatku od towarów i usług, Zamawiający, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu ze strony Wykonawcy o zaistnieniu tego zdarzenia, zobowiązuje się do uiszczenia opłaty powiększonej o podatek od towarów i usług według stawki obowiązującej na dzień wystawienia faktury VAT”. Zmodyfikowany wzór umowy w załączeniu (w zmodyfikowanej SIWZ).

 

Odpowiedź na pytanie 10

Zamawiający modyfikuje zapisy specyfikacji - zmodyfikowany wzór umowy w załączeniu (w zmodyfikowanej SIWZ).

 

Odpowiedź na pytanie 11

Zamawiający modyfikuje zapisy specyfikacji. Fragment „W przypadku nieterminowego odbioru przesyłek przygotowanych do wyekspediowania, zamawiającemu przysługuje prawo do naliczenia kary umownej w wysokości 0,5 % miesięcznej kwoty za usługę odbioru przesyłek z siedziby zamawiającego za każdy dzień zwłoki.” Otrzymuje brzmienie:

„Zamawiającemu przysługuje kara umowna za niezgłoszenie się po odbiór przesyłek w oznaczonym dniu, w wysokości 200% opłaty za jeden odbiór”.

 

Odpowiedź na pytanie 12

Zamawiający dopuszcza dodanie przez Wykonawcę załączników w zakresie niesprzecznym z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i załącznikami do niej, przy czym wykonawca przedstawi treść załączników do akceptacji Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

Odpowiedź na pytanie 13

Zamawiający doprecyzowuje kategorie przesyłek: zmodyfikowany załącznik nr 2 str. 3/3 Formularz ofertowy w załączeniu (w zmodyfikowanej SIWZ).

Zamawiający przedłuża termin składania ofert do 15 listopada 2019 r. do godz. 12:00.

Zmodyfikowana SIWZ w załączeniu.

 

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Natalia Żochowska
    data wytworzenia informacji: 2019-11-08
  • zdarzenie opublikował: Natalia Żochowska
    data dodania: 2019-11-08 08:51
Załączniki:
  • SIWZ po modyfikacji (PDF)680.73kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Natalia Żochowska
      data wytworzenia informacji: 2019-11-08
    • załącznik opublikował: Natalia Żochowska
      data dodania: 2019-11-08 09:02
  • wyjaśnienia pdf (PDF)2.5MB
    wyjaśnienia skan

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Natalia Żochowska
      data wytworzenia informacji: 2019-11-08
    • załącznik opublikował: Natalia Żochowska
      data dodania: 2019-11-08 09:02
[drukuj]