Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym zarząd powiatu wykonuje uchwały rady powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa.
Do zadań zarządu powiatu należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał rady;
- wykonywanie uchwał rady;
- opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
- gospodarowanie mieniem powiatu;
- wykonywanie budżetu powiatu;
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu;
- uchwalanie regulaminu organizacyjnego starostwa powiatowego.
W realizacji zadań zarząd powiatu podlega wyłącznie radzie powiatu. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy zarządu określa statut powiatu, który podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Irena Szewczuk
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-06-13 13:39
- zmodyfikował: Marzena Pietruszyńskaostatnia modyfikacja: 2017-03-23 11:36