§ 25. Wydział Finansowy - „FN”
- Wydział Finansowy prowadzi sprawy związane z opracowywaniem projektu budżetu powiatu, zapewnia obsługę finansowo – księgową Starostwa, organizuje i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne powiatu, sporządza sprawozdania z realizacji zadań budżetowych.
- Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
- opracowywanie projektu budżetu powiatu oraz dokonywanie analiz wykonywania budżetu,
- nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych,
- windykacja należności budżetowych Starostwa i Skarbu Państwa,
- sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
- prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
- prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków,
- prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego,
- prowadzenie obsługi kasowej Starostwa,
- gospodarowanie środkami finansowymi Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych,
- prowadzenie rozrachunków z tyt. należności Skarbu Państwa tj. opłaty z tyt. wieczystego użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości,
- współdziałanie z bankami i organami skarbowymi,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczanie inwentaryzacji,
- obsługa finansowo – księgowa budżetu powiatu i Starostwa.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Zarząd Powiatu Toruńskiegodata wytworzenia: 2021-10-29
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2021-11-08 14:10