Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Rozdział 8
Zasady opracowywania i wydawania aktów prawnych Zarządu i Starosty

§ 37. 1. Zarząd na podstawie upoważnień ustawowych podejmuje:
1) uchwały,
2) zarządzenia – przepisy porządkowe podlegające zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady,
3) decyzje i postanowienia – w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
2. Starosta wydaje:
1) zarządzenia – wydane na podstawie upoważnień zawartych w aktach prawnych, niniejszym Regulaminie oraz porządkujące sprawy organizacyjne powiatu,
2) obwieszczenia – wykonawcze w odniesieniu do uchwał Rady,
3) pisma okólne – o charakterze instrukcyjnym, regulujące tok pracy,
4) decyzje i postanowienia - w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 38. 1. Projekty aktów prawnych winny być przygotowane zgodnie z powszechnie stosowanymi zasadami techniki prawodawczej.
2. Redakcja projektów aktów prawnych winna być jasna, zwięzła i poprawna pod względem językowym i powszechnie zrozumiała.
3. Akt prawny składa się z tytułu, treści i uzasadnienia.
4. Tytuł aktu prawnego zawiera następujące części:
1) oznaczenie rodzaju aktu,
2) numer aktu,
3) oznaczenie organu podejmującego akt,
4) datę aktu,
5) określenie przedmiotu aktu.
5. W treści aktu należy:
1) określić podstawę prawną z powołaniem się na konkretne przepisy upoważniające organ do określonego działania i dokładnie wskazać źródło publikacji,
2) podać zwięźle istotne postanowienia aktu ujęte w paragrafy, ustępy, punkty i litery,
3) wskazać termin realizacji,
4) określić podmioty odpowiedzialne za wykonanie lub nadzorujące realizację aktu,
5) określić sposób wejścia w życie aktu,
6) podać pełne tytuły aktów, które tracą moc,
7) umieścić klauzulę o ogłoszeniu w przypadku, jeżeli przewidują to przepisy.
§ 39. 1. Projekty aktów prawnych przygotowują właściwe pod względem merytorycznym wydziały, biura i powiatowe jednostki organizacyjne.
2. Projekty uzgodnione i zaparafowane przez bezpośredniego przełożonego przekazuje się do Biura Radców Prawnych celem zaopiniowania pod względem formalnoprawnym.
3. W przypadku stwierdzenia uchybień, dokumenty zwraca się projektodawcy w celu usunięcia wad. Poprawione projekty podlegają ponownemu opiniowaniu.
4. Prawidłowo sporządzone projekty aktów prawnych wnoszą do porządku posiedzenia Zarządu kierownicy komórek organizacyjnych Starostwa.
5. Akty prawne – po ich podpisaniu – podlegają ewidencji w rejestrach prowadzonych przez Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich.
6. Tryb uzgodnień określony w ust. 2 i 3 obowiązuje także w odniesieniu do opracowywanych w wydziałach projektów uchwał Rady.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Zarząd Powiatu Toruńskiego
    data wytworzenia: 2021-10-29
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-11-08 14:06

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. (56) 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 29811
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2022-02-18 11:25:56

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji