Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

«sierpień 2021»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

§ 24. Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - „OR”

  1. Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, realizuje zadania dotyczące problematyki prawno – administracyjnej, wojskowej i nadzoru nad stowarzyszeniami oraz w zakresie spraw obywatelskich.
  2. W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Rady zapewniające administracyjną obsługę Rady Powiatu,
  3. Do podstawowych zadań Biura Rady należy w zakresie obsługi Rady:
     a) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i radnych,
     b) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji,
     c) sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
     d) prowadzenie rejestru:
      - uchwał Rady,
      - wniosków i opinii Komisji,
      - interpelacji i wniosków radnych,
     e) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji i interpelacji radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
     f) przedkładanie uchwał Rady organom nadzoru i do publikacji,
     g) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego.
  4. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych i ogólnych należy w szczególności:
    1. obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
       a) przygotowywanie materiałów i protokołowanie posiedzeń Zarządu,
       b) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
       c) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Zarządu naczelnikom wydziałów i czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
    2. prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
    3. prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa, w tym przyjmowanie, rejestracja korespondencji wpływającej do Starosty i przekazywanie jej do właściwych komórek organizacyjnych,
    4. prowadzenie i koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
    5. prowadzenie ewidencji oddelegowań służbowych pracowników,
    6. prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu,
    7. opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Starostwa stosownie do potrzeb i bieżących zmian w przepisach prawa,
    8. inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
    9. prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
    10. prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Zarząd,
    11. prowadzenie centralnego rejestru umów,
    12. opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym,
    13. przekazywanie materiałów do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego,
    14. prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków oraz nadzór nad terminowym ich załatwianiem,
    15. prowadzenie zbioru bibliotecznego Starostwa,
    16. administrowanie wewnętrzną siecią komputerową Starostwa, w tym zapewnienie funkcjonowania systemów informatycznych oraz czuwanie nad bezpieczeństwem danych osobowych zawartych w tych systemach,
    17. zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego przy używaniu oprogramowania informatycznego w Urzędzie,
    18. nadzór nad stroną internetową Powiatu i Biuletynu Informacji Publicznej,
    19. prowadzenie spraw administracyjnych należących do właściwości Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
    20. przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Staroście i Przewodniczącemu Rady oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów.
  5. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obywatelskich należy w szczególności:
    1. nadzór nad działalnością stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym i stowarzyszeń zwykłych,
    2. wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa oraz prowadzenie spraw związanych z przewozem osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych,
    3. realizacja zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
    4. prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o repatriacji i Karcie Polaka,
    5. organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej,
    6. przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
    7. wykonywanie zadań związanych z przygotowywaniem i przeprowadzeniem wyborów samorządowych.
  6. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należy w szczególności:
    1. w zakresie spraw obronnych:
       a) koordynowanie przedsięwzięć związanych z opracowaniem i aktualizacją dokumentów obronnych wynikających z „Zakresu działania Starostwa w dziedzinie obronności państwa w czasie pokoju;
       b) opracowanie i aktualizowanie m.in.:
        - „Planu operacyjnego funkcjonowania Powiatu Toruńskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa i w czasie wojny”,
        - „Planu Akcji Kurierskiej Starosty Toruńskiego”,
        - „Planu przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia Powiatu Toruńskiego na potrzeby obronne państwa”,
        - „Regulaminu Organizacyjnego Starostwa na czas wojny”,
       c) koordynowanie i realizowanie przedsięwzięć planistycznych, organizacyjnych i wykonawczych związanych z zabezpieczeniem potrzeb Sił Zbrojnych RP,
       d) współdziałanie z przedstawicielami administracji wojskowej w zakresie planowania i realizacji zadań wsparcia świadczonych na rzecz wojsk sojuszniczych w ramach obowiązków państwa – gospodarza (HNS);
    2. w zakresie obrony cywilnej:
       a) opracowanie i aktualizowanie „Planu obrony cywilnej Powiatu Toruńskiego”,
       b) przeprowadzanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej do działania,
       c) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń sił obrony cywilnej,
       d) organizowanie szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
       e) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
       f) planowanie, przygotowanie i koordynowanie ewakuacji ludności na wypadek zagrożenia życia, zdrowia i majątku ludności na terenie większym niż jedna gmina,
       g) planowanie ochrony oraz ewakuacji zabytków i dóbr kultury na wypadek zagrożenia zniszczeniem, opracowanie „Planu ochrony zabytków na terenie Powiatu Toruńskiego”,
       h) sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem i zapewnieniem funkcjonowania budowli ochronnych i urządzeń specjalnych,
       i) nadzorowanie realizacji przedsięwzięć związanych z zapewnieniem dostaw wody dla ludności, podmiotów gospodarczych, zwierząt hodowlanych, urządzeń specjalnych oraz dla celów przeciwpożarowych,
       j) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
    3. w zakresie zarządzania kryzysowego:
       a) opracowanie i aktualizowanie „Toruńskiego Planu Zarządzania Kryzysowego”,
       b) monitorowanie stanu bezpieczeństwa powiatu, dyspozycyjności i gotowości sił i środków ratowniczych oraz wspomagających działania ratownicze,
       c) wdrażanie, weryfikowanie i aktualizowanie baz danych niezbędnych do zabezpieczenia procesu koordynacji działań, realizowanych w warunkach nadzwyczajnych zagrożeń,
       d) opracowywanie materiałów analityczno-sprawozdawczych z zakresu przygotowania, organizacji i realizacji przedsięwzięć w warunkach nadzwyczajnych zagrożeń,
       e) wdrażanie i utrzymywanie w gotowości systemów techniczno-informatycznych wspomagających proces podejmowania decyzji, monitorowania zagrożeń oraz powiadamiania i alarmowania ludności.
  7. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie stosowania ustawy o zamówieniach publicznych należy w szczególności:
    1. współpraca z wydziałami Starostwa i jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie przygotowywania postępowań o zamówienie publiczne,
    2. prowadzenie dokumentacji przetargowej Starostwa,
    3. prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
    4. nadzór nad przestrzeganiem ustawy w jednostkach organizacyjnych.
  8. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych należy w szczególności:
    1. prowadzenie spraw oraz nadzór nad przestrzeganiem w Starostwie przepisów ochrony przeciwpożarowej,
    2. zabezpieczenie mienia Starostwa i ochrony pomieszczeń,
    3. administrowanie budynkiem Starostwa,
    4. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym, konserwacją sprzętu i wyposażeniem w Starostwie,
    5. prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych,
    6. gospodarowanie drukami i formularzami,
    7. gospodarowanie taborem samochodowym,
    8. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia powiatu,
    9. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach Starostwa oraz innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej.

Metryka

  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2020-03-02 12:11
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2020-07-01 10:47

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. (56) 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.112

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 17180
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2020-07-01 10:47

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji