Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-050 

  1. Nazwa procedury:
    Zwrot nieruchomości wywłaszczonych
  2. Nazwa wydziału:
    Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
    Referat Gospodarki Nieruchomościami
    87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, I piętro, pok. nr 106 
    tel. (56) 662 88 62 
  3. Podstawa prawna:
  4. Wymagane dokumenty:
    Pisemny wniosek poprzednich właścicieli nieruchomości, lub ich spadkobierców.
    • We wniosku należy określić:
      • położenie nieruchomości, 
      • obecny lub poprzedni numer działki, 
      • obecny lub poprzedni numer księgi wieczystej.
    • Do wniosku należy dołączyć: 
      • posiadane dokumenty związane z wywłaszczeniem, 
      • oryginały prawomocnych postanowień Sądu o nabyciu praw do spadku po poprzednich właścicielach, jeżeli o zwrot ubiegają się ich spadkobiercy.
  5. Opłaty:
    Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Sprawy o zwrot nieruchomości wywłaszczonych prowadzone są według procedury określonej w dziale III ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego. 
    Załatwienie sprawy zwrotu nieruchomości kończy się wydaniem przez Starostę Toruńskiego decyzji administracyjnej o zwrocie lub odmowie zwrotu nieruchomości względnie o umorzeniu postępowania.
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Starostwo Powiatowe w Toruniu
    Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
    Referat Gospodarki Nieruchomościami
    87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, I piętro, pok. nr 106 
    tel. (56) 662 88 62 
  8. Tryb odwoławczy:
    Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
  9. Dodatkowe informacje:
    Ostateczna decyzja stanowi podstawę wpisu własności w księdze wieczystej.
  10. Formularze do pobrania: brak

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Jacek Drzystek
    data wytworzenia: 2018-04-20
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-06-27 09:27
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2022-09-29 11:08

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 20396
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-03-02 09:20:30

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji