Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-139

  1. Nazwa procedury:
    Rejestracja jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m
  2. Nazwa Wydziału:
    Wydział Środowiska
  3. Podstawa prawna:  
  4. Wymagane dokumenty:  
    • wniosek podpisany przez właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej,
    • jeżeli jest więcej niż jeden właściciel jednostki należy przedłożyć od każdego współwłaściciela pełnomocnictwo do działania w jego imieniu,
    • dowód własności jednostki pływającej,
    • dokumenty potwierdzające informacje:  
      • o właścicielu i współwłaścicielach oraz armatorze jednostki pływającej
      • o rejestracji jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą (jeśli była jednostka wcześniej zarejestrowana)
      • o numerze identyfikacyjnym albo indywidualnym numerze identyfikacyjnym (INI) jednostki pływającej
      • o rodzaju napędu jednostki pływającej, a w przypadku napędu mechanicznego, także o jego mocy
      • o numerze seryjnym silnika
      • o marce i modelu lub typie jednostki pływającej
      • o podstawowych wymiarach i parametrach jednostki pływającej
      • o materiale głównym, z którego zbudowany jest kadłub jednostki pływającej
      • o roku budowy i producencie jednostki pływającej
      • o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI jednostki pływającej (jeśli był nadany)
      • dokument stanowiącym podstawę określenia danych o maksymalnej dopuszczalnej liczbie osób na pokładzie jednostki pływającej, dopuszczalnej sile wiatru oraz znaczącej wysokości fali.
        Spis dokumentów lub materiałów potwierdzających  powyższe informacje znajdą państwo w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - §4 i §5
  5. Opłaty:
    Rejestracja i wydanie dokumentu rejestracyjnego: 80 zł
    Gotówkowo w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub bezgotówkowo na numer rachunku bankowego Powiatu Toruńskiego: 91 1090 1128 0000 0001 5139 4356.
    Potwierdzenie wpłaty należy przedłożyć we wniosku.
    Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej, opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie trzydziestu dni (w przypadku kompletnego wniosku).
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Wydział Środowiska
    I piętro, pokój 158, tel. 56 662 88 56
  8. Tryb odwoławczy:  
    • Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych.
    • Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.
  9. Dodatkowe informacje:  
    1. Sposób załatwienia sprawy: 
      1. Elektronicznie poprzez konto interesanta w Systemie REJA24 (kliknij).
        Do internetowego złożenia wniosku niezbędne jest posiadanie elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego.
      2. Wniosek w formie papierowej (formularz do pobrania poniżej) należy wypełnić i po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie na wizytę przedłożyć w Wydziale Środowiska w pokoju 158 – I piętro, tel. 56 662 88 56.
    2. Obowiązkowi rejestracji podlegają: 
      • jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW,
      • jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
      • jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej o ile nie posiada innej niż polska przynależności.
        Właściciel jednostki pływającej, która zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie podlegała obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować w terminie 17 miesięcy licząc  od dnia 1 sierpnia 2020 r.
    3. Obowiązkowi rejestracji nie podlegają: 
      • jednostki pływające przeznaczone wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadające klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowe łodzie wiosłowe;
      • jednostki pływające napędzane wyłącznie siłą ludzkich mięśni;
      • deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca.
        Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.
    4. Pytania i odpowiedzi FAQ
      Kliknij tutaj, aby znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
  10. Formularze do pobrania: 
    • Wniosek o rejestrację jednostki - druk do pobrania znajduje się poniżej

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Nitka
    data wytworzenia: 2022-09-08
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2022-09-25 00:01

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Nitka
    data wytworzenia: 2024-03-12
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2024-03-13 08:26

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 19096
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2024-03-13 08:28:29

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji